«Հայո՞ց, թե՞ Հայաստանի պատմություն» երկընտրանքի և անցյալի փաստերն «ընտրելու» մասին. ապաքաղաքական զրույց Ռուբեն Սաֆրաստյանի հետ. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ

Լուրեր

22.03.2025 | 16:33
4 օրվա ընթացքում վրացական պետհամարանիշների հափշտակության 3 դեպք է արձանագրվել
22.03.2025 | 15:55
Վազգեն Սարգսյան փողոցում կկատարվի երթևեկության կազմակերպման փոփոխություն
22.03.2025 | 15:31
Ապօրինի թմրաշրջանառության հերթական դեպքն է բացահայտվել․ երկու անձ ձերբակալվել է
22.03.2025 | 15:10
Ամերիկյան ինդեքսներն աճել են
22.03.2025 | 14:57
Երևանում սահմանվել են էլեկտրամոբիլների լիցքավորման կայանների տեղադրման նոր կարգավորումներ
22.03.2025 | 14:38
ԱԺ արտաքին հարաբերությունների հանձնաժողովի նախագահը կգործուղվի Դանիա և Նորվեգիա
22.03.2025 | 14:15
Էլինա Ավանեսյանը դուրս մնաց «Miami open»-ից
22.03.2025 | 13:58
ՀՀ ԱԺ նախագահի գլխավորած պատվիրակությունն աշխատանքային այցով Ստրասբուրգում էր
22.03.2025 | 13:33
Քննարկվող պայմանագիրը վերաբերվում է տարածքների բաժանմանը․ Թրամփը՝ Ուկրաինայում հրադադարի մասին
22.03.2025 | 13:09
Երևանի թիվ 184 դպրոցը նորակառույց մարզական մասնաշենք ունի․ Փաշինյանը տեսանյութ է հրապարակել
22.03.2025 | 13:00
Ուկրաինայի իշխանությունները համաձայնել են ընտրություններ անցկացնել. ԱՄՆ հատուկ բանագնաց
22.03.2025 | 12:42
Կարմիրբերետավորները Հայաստան-Վրաստան խաղի ժամանակ 4 անձի հեռացրել են տրիբունայից
22.03.2025 | 12:34
Օդի ջերմաստիճանն աստիճանաբար կբարձրանա 11-15 աստիճանով
22.03.2025 | 12:14
Մահացել է լեգենդար բռնցքամարտիկ Ջորջ Ֆորմանը
22.03.2025 | 11:55
Նավթի գները նվազել են
Բոլորը

Factor TV-ի A-politic հաղորդաշարի հյուրն է պատմական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Ռուբեն Սաֆրաստյանը: Նա հիշեցնում է, որ խորհրդային շրջանում ուսումնասիրում և դասավանդում էին «հայ ժողովրդի պատմություն», որովհետև հանրապետությունները որպես առանձին պետական միավորներ չէին դիտարկվում: Անկախության տարիներին պատմաբանների մեջ վեճ կար՝ անվանել առարկան «Հայաստանի պատմություն», թե՞ «Հայոց պատմություն»: Ի վերջո, ընտրվեց երկրորդ՝ ավանդական տարբերակը:

Պատմաբանի խոսքով՝ դա չի նշանակում, որ այդ երկու անվանումների մեջ խորը հակասություն կա. ի վերջո, մեր պատմությունը հիմնովին կապված է պետականության ձգտման, տեսլականի հետ: Պատահական չէ, որ դարերի ընթացքում եվրոպական և օսմանյան քարտեզներում պահպանվում էր «Հայաստան» անվանումը՝ նույնիսկ այն ժամանակահատվածներում, երբ մենք չունեինք անկախ պետականություն:

Ըստ Ռուբեն Սաֆրաստյանի՝ լավ կլիներ, որ այդ բոլոր խնդիրները սկզբից քննարկվեին ակադեմիական մակարդակով, մասնագիտական շրջանակներում:

Պատմական անցյալից ո՞ր փաստերը պետք է ընտրվեն ուսումնասիրությունների, ինչպես նաև դասավանդման համար՝ բոլո՞րը, թե՞ միայն այն փաստերը, որոնք համապատասխանում են «ժամանակի ոգուն»: Ըստ հաղորդման հյուրի՝ պատմաբանի պատվի գործն է՝ ներկայացնել բոլոր փաստերը: Բայց երբ դրանց այս կամ այն մեկնաբանությունն է տրվում, ուսումնասիրողը պետք է փաստարկներ ներկայացնի:

Ինչ մնում է դասագրքերին, ապա այստեղ, Ռուբեն Սաֆրաստյանի կարծիքով, պետք է համատեղել «ժամանակի ոգին» և արժեքային մոտեցումները:

Մանրամասները՝ տեսանյութում:

Արամ Աբրահամյան