Անգրագիտության դաժան թվեր, էլիտար կրթություն, ցավոտ փոփոխություններ․ հարցազրույց ԿԳՄՍ փոխնախարարի հետ․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ

Լուրեր

19.12.2025 | 20:49
Ստամբուլի մոտակայքում ռուսական ԱԹՍ է կործանվել
19.12.2025 | 20:37
Պուտինը խոստացել է Ուկրաինայի վրա հարձակումների մորատորիում՝ ընտրությունների դեպքում
19.12.2025 | 20:28
Ֆինանսական գրագիտության թեմաները ներառված են մի շարք դպրոցական առարկաների ծրագրերում. ԿԳՄՍ նախարար
19.12.2025 | 20:15
Ով կանխիկ ունի. Factor TV-ն հաշվել է կառավարության անդամների փողերը. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
19.12.2025 | 20:00
ԱԱԾ-ին նամակ ենք գրել՝ մեղադրում են մեզ գործակալ լինելու մեջ. մեր դեմ քրգործ հարուցեք կամ պատասխանատվության կանչեք․ Գառնիկ Դանիելյան. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
19.12.2025 | 19:47
Քննարկվել են մայրաքաղաքում երթևեկության ծանրաբեռնվածության նվազեցմանն ուղղված առաջարկներն ու իրավիճակային լուծումները
19.12.2025 | 19:33
Յուրա Մովսիսյանը լավատեսորեն է տրամադրված Հայաստանի հավաքականի ապագայի վերաբերյալ
19.12.2025 | 19:20
Ադրբեջանական նավթամթերքի ներմուծումը Հայաստան կնպաստի վառելիքի գների նվազմանը․ գործարքն իրականացնող ընկերության մեկնաբանությունը
19.12.2025 | 19:10
Փարաքար համայնքին կվերադարձվի 0.2 հա մակերեսով հողամաս. Գլխավոր դատախազության հայցը բավարարվել է
19.12.2025 | 18:58
Ադրբեջանի խորհրդարանը հաստատել է երկրի պատմության մեջ ամենամեծ համաներումը
19.12.2025 | 18:47
Եթե մեզ հարգանքով վերաբերվեք, որևէ գործողություն չի լինի. Պուտինը՝ նոր պատերազմի հնարավորության մասին
19.12.2025 | 18:39
Դեսպան Արմեն Սարգսյանը համատեղության կարգով նշանակվել է Գանայում ՀՀ դեսպան
19.12.2025 | 18:30
Ալեքսանդր Գրիգորյան․ Հիմա Սպերցյանը կարիերայի լավագույն մարզավիճակում է
19.12.2025 | 18:21
Ադրբեջանական բենզինը Հայաստան հասավ // ՌԴ-ն և Ուկրաինան զոհվածների մարմիններ են փոխանակել․ ԼՈՒՐԵՐ
19.12.2025 | 18:20
ՀՀ-ում ծառայությունների սակագները շարունակում են աճել․ ամենաբարձր գնաճը կրթության և տրանսպորտի ոլորտներում է
Բոլորը

Factor TV-ի հարցազրույցը ԿԳՄՍ փոխնախարար Ժաննա Անդրեասյանի հետ

-Տիկին Անդրեասյան, պատերազմը ցույց տվեց, որ կրթության որակը և անհասանելիությունը կարող է թանկ արժենալ, նաև՝ անվտանգության խաթարման տեսքով: Մենք բավականին ծանր գին վճարեցինք: Դուք համակարծի՞ք եք այս գնահատականի հետ:

-Ես կարող եմ ձեզ հետ համաձայնել, որ կրթությունը և դրա արդյունավետությունն ամենակարևոր գործոններից մեկն է, և դա նաև ազգային անվտանգության խնդիր է։ Իհարկե, այն իրադարձությունները, որ տեղի ունեցան, մեզ բոլորիս պետք է մտածելու լուրջ առիթներ տան, թե ինչ խնդիրներ կան մեր կրթական համակարգում, որոնք են այն հարցերը, որ պետք է հստակ ձևակերպվեն և ինչ լուծումներ պետք է ունենան:

-Հիմա թվերի լեզվով խոսենք. Համաշխարհային բանկի 2019 թվականի զեկույցի համաձայն մինչև 10 տարեկան երեխաների 30%-ը գրագիտության խնդիր ունի, ըստ մեկ այլ զեկույցի՝ 18-20 տարեկան երիտասարդների 10%-ն ունի ֆունկցիոնալ անգրագիտություն: Ինչպե՞ս ենք պատրաստվում վերացնել այսպիսի հիմքային անգրագիտությունը:

-Ես նախ կուզեի հստակեցնել, թե ինչի մասին է խոսքը: Խոսքը վերաբերում է նրան, որ միայն տառաճանաչությունը կամ միայն տեքստեր գրել-կարդալը չի ապահովում դրանք հասկանալու ունակությունը, խնդիրը վերաբերում է նրան, թե ինչքանով են մեր դպրոցի սովորողները, այնուհետև մեր երիտասարդները կարողանում ընկալել, մեկնաբանել, հասկանալ, վերլուծել: Այստեղ խնդիրներ ունենք, և դրանց մասին միայն 2019թ. զեկույցում չի նշված, եթե նայենք նախկին տարիների միջազգային հետազոտությունները, կտեսնենք, որ խնդիրներ պարբերաբար արձանագրվել են:

Սրանք դաժա՞ն թվեր են:

-Դրանք թվեր են, որոնք կան նաև այլ երկրներում, բայց դա մեզ չպետք է հանգստացնի, որովհետև մենք խոսում ենք մեր երկրի խնդիրների մասին, և պետք է գնանք դրանց լուծմանը: Այստեղ է, որ ժամանակակից աշխարհը խոսում է ոչ թե կրթության իրավունքի մասին, այլ սովորելու իրավունքի: Այն հանգամանքը, որ նստած ես դասարանում, դեռևս չի նշանակում, որ սովորում ես: Սրան ուղղված մի շարք քայլեր են ձեռնարկվում: Մասնավորապես այս տարվա փետրվարին կառավարության կողմից հաստատվեց պարտադիր կրթությունից դուրս մնացած երեխաների բացահայտման և ուղղորդման կարգը, ինչպես նաև երկարօրյա ուսուցման կարգը… Մեր համակարգում գործում են մանկավարժահոգեբանական աջակցության կենտրոններ, հոգեբանական աջակցությունը, ծառայությունները դպրոցներում պետք է զարգացնել:

-Անդրադառնանք կրթության ֆինանսավորմանը… Ի՞նչ քաղաքականություն է որդեգրվել, կա՞ կրթության ֆինանսավորման վերաձևակերպում, ի՞նչ է տեղի ունենում:

-Սա ամենակարևոր հարցերից է, որովհետև որակյալ կրթությունը կարող է տեղի ունենալ միայն պատշաճ ֆինանսավորման դեպքում, ֆինանսավորման մեխանիզմը նպաստում է կրթության որակի բարձրացմանը: Հիշեցնեմ՝ անցյալ տարի ամռանը շրջանառության մեջ դրեցինք հանրակրթության ֆինասավորման նոր կարգը, այս տարի հունվարին ԱԺ-ն ընդունեց «Կրթության մասին օրենքի» փոփոխությունները, որի դրույթներից մեկը վերաբերում է ֆինասավորմանը. աշակերտների թվով ֆինասավորումը փոխարինվեց ավելի ճկուն սկզբունքով, հնարավորություն ունենք ֆինասավորել՝ ըստ խմբերի։

-Ֆինանսավորման մեխանիզմի փոփոխությունն անգրագիտության պրոբլեմն ինչպե՞ս է լուծելու, որակական արդյունք տեսնելո՞ւ ենք:

-Միայն ֆինասավորմամբ դա չի կարող լուծվել, դա պետք է լինի գումարային արդյունք՝ ճիշտ ֆինասավորմամբ, կադրային ռեսուրսի զարգացմամբ, շատ կարևոր է, թե ովքեր են մեր ուսուցիչները, և ճիշտ բովանդակությամբ՝ այսինքն՝ ինչ ծրագրերով և ինչ ենք ուսուցանում:

Հարցազրույցն ամբողջությամբ՝ տեսանյութում:

Ռոբերտ Անանյան