Անգրագիտության դաժան թվեր, էլիտար կրթություն, ցավոտ փոփոխություններ․ հարցազրույց ԿԳՄՍ փոխնախարարի հետ․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ

Լուրեր

19.12.2025 | 16:09
Ադրբեջանի Մեջլիսը դատապարտել է Բաքվի դեմ Եվրախորհրդարանի բանաձևը
19.12.2025 | 15:58
Մինչև տարեվերջ նախատեսվում է ապամոնտաժել Սևանա լճի ափամերձ տարածքներում տարբեր անձանց պատկանող 10 կառույց
19.12.2025 | 15:50
Մայր Աթոռը՝ Գարեգին Բ-ի հրաժարականը պահանջող եպիսկոպոսների դիմումի ընթացքի մասին
19.12.2025 | 15:47
Հանրային մեղադրողն ընթերցեց Հովիկ Աղազարյանի մեղադրանքը․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
19.12.2025 | 15:39
Ովքեր են դուրս եկել Գերագույն հոգևոր խորհրդի կազմից. հայտնի են նոր անդամները
19.12.2025 | 15:32
Պուտինը ԵՄ-ի կողմից ռուսական ակտիվների հնարավոր բռնագրավումը «կողոպուտ» է անվանել և խոսել ծանր հետևանքներից
19.12.2025 | 15:25
Ըստ պաշտպանի՝ Աղազարյանի նկատմամբ նոր հետապնդում է հարուցվել՝ առանց անձեռնմխելիությունը հաղթահարելու․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
19.12.2025 | 15:21
Ով է լինելու «Բարսելոնայի» հիմնական դարպասապահը Տեր Շտեգենի վերադարձից հետո
19.12.2025 | 15:16
Ադրբեջանական նավթը ՀՀ է հասել // Ֆինանսական խարդախության զոհերը նստացույց են անում ՔԿ-ի դիմաց․ ԼՈՒՐԵՐ
19.12.2025 | 15:10
Բրյուսելում ֆերմերները տրակտորներով փակել են ճանապարհները, ոստիկանների հետ բախումներ են գրանցվել. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
19.12.2025 | 15:02
Մեկնարկել է Աղազարյանի գործով դատավարությունը
19.12.2025 | 14:55
Ուկրաինան և Ռուսաստանը զոհերի մարմինների նոր փոխանակում են իրականացրել
19.12.2025 | 14:52
7,5 միլիոն դրամ եմ կորցրել, քննչականում ասացին` գլուխդ ո՞ւր էր այդ ժամանակ. տուժած. Տեսանյութ
19.12.2025 | 14:45
ՄԱԿ-ի հետ համագործակցության զարգացման փաստաթուղթ է ստորագրվել
19.12.2025 | 14:36
19 մլն դրամ կորցրի Գազպրոմի անունից խաղարկության, 17 հզր դոլար էլ`«Deliver» կազմակերպությունից. տուժած. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
Բոլորը

Factor TV-ի հարցազրույցը ԿԳՄՍ փոխնախարար Ժաննա Անդրեասյանի հետ

-Տիկին Անդրեասյան, պատերազմը ցույց տվեց, որ կրթության որակը և անհասանելիությունը կարող է թանկ արժենալ, նաև՝ անվտանգության խաթարման տեսքով: Մենք բավականին ծանր գին վճարեցինք: Դուք համակարծի՞ք եք այս գնահատականի հետ:

-Ես կարող եմ ձեզ հետ համաձայնել, որ կրթությունը և դրա արդյունավետությունն ամենակարևոր գործոններից մեկն է, և դա նաև ազգային անվտանգության խնդիր է։ Իհարկե, այն իրադարձությունները, որ տեղի ունեցան, մեզ բոլորիս պետք է մտածելու լուրջ առիթներ տան, թե ինչ խնդիրներ կան մեր կրթական համակարգում, որոնք են այն հարցերը, որ պետք է հստակ ձևակերպվեն և ինչ լուծումներ պետք է ունենան:

-Հիմա թվերի լեզվով խոսենք. Համաշխարհային բանկի 2019 թվականի զեկույցի համաձայն մինչև 10 տարեկան երեխաների 30%-ը գրագիտության խնդիր ունի, ըստ մեկ այլ զեկույցի՝ 18-20 տարեկան երիտասարդների 10%-ն ունի ֆունկցիոնալ անգրագիտություն: Ինչպե՞ս ենք պատրաստվում վերացնել այսպիսի հիմքային անգրագիտությունը:

-Ես նախ կուզեի հստակեցնել, թե ինչի մասին է խոսքը: Խոսքը վերաբերում է նրան, որ միայն տառաճանաչությունը կամ միայն տեքստեր գրել-կարդալը չի ապահովում դրանք հասկանալու ունակությունը, խնդիրը վերաբերում է նրան, թե ինչքանով են մեր դպրոցի սովորողները, այնուհետև մեր երիտասարդները կարողանում ընկալել, մեկնաբանել, հասկանալ, վերլուծել: Այստեղ խնդիրներ ունենք, և դրանց մասին միայն 2019թ. զեկույցում չի նշված, եթե նայենք նախկին տարիների միջազգային հետազոտությունները, կտեսնենք, որ խնդիրներ պարբերաբար արձանագրվել են:

Սրանք դաժա՞ն թվեր են:

-Դրանք թվեր են, որոնք կան նաև այլ երկրներում, բայց դա մեզ չպետք է հանգստացնի, որովհետև մենք խոսում ենք մեր երկրի խնդիրների մասին, և պետք է գնանք դրանց լուծմանը: Այստեղ է, որ ժամանակակից աշխարհը խոսում է ոչ թե կրթության իրավունքի մասին, այլ սովորելու իրավունքի: Այն հանգամանքը, որ նստած ես դասարանում, դեռևս չի նշանակում, որ սովորում ես: Սրան ուղղված մի շարք քայլեր են ձեռնարկվում: Մասնավորապես այս տարվա փետրվարին կառավարության կողմից հաստատվեց պարտադիր կրթությունից դուրս մնացած երեխաների բացահայտման և ուղղորդման կարգը, ինչպես նաև երկարօրյա ուսուցման կարգը… Մեր համակարգում գործում են մանկավարժահոգեբանական աջակցության կենտրոններ, հոգեբանական աջակցությունը, ծառայությունները դպրոցներում պետք է զարգացնել:

-Անդրադառնանք կրթության ֆինանսավորմանը… Ի՞նչ քաղաքականություն է որդեգրվել, կա՞ կրթության ֆինանսավորման վերաձևակերպում, ի՞նչ է տեղի ունենում:

-Սա ամենակարևոր հարցերից է, որովհետև որակյալ կրթությունը կարող է տեղի ունենալ միայն պատշաճ ֆինանսավորման դեպքում, ֆինանսավորման մեխանիզմը նպաստում է կրթության որակի բարձրացմանը: Հիշեցնեմ՝ անցյալ տարի ամռանը շրջանառության մեջ դրեցինք հանրակրթության ֆինասավորման նոր կարգը, այս տարի հունվարին ԱԺ-ն ընդունեց «Կրթության մասին օրենքի» փոփոխությունները, որի դրույթներից մեկը վերաբերում է ֆինասավորմանը. աշակերտների թվով ֆինասավորումը փոխարինվեց ավելի ճկուն սկզբունքով, հնարավորություն ունենք ֆինասավորել՝ ըստ խմբերի։

-Ֆինանսավորման մեխանիզմի փոփոխությունն անգրագիտության պրոբլեմն ինչպե՞ս է լուծելու, որակական արդյունք տեսնելո՞ւ ենք:

-Միայն ֆինասավորմամբ դա չի կարող լուծվել, դա պետք է լինի գումարային արդյունք՝ ճիշտ ֆինասավորմամբ, կադրային ռեսուրսի զարգացմամբ, շատ կարևոր է, թե ովքեր են մեր ուսուցիչները, և ճիշտ բովանդակությամբ՝ այսինքն՝ ինչ ծրագրերով և ինչ ենք ուսուցանում:

Հարցազրույցն ամբողջությամբ՝ տեսանյութում:

Ռոբերտ Անանյան