Բյուջետային գործընթացի հայկական առանձնահատկությունը․ ՀՀ կառավարությունը 2020թ. բյուջեի նախագծին հավանություն է տվել առանց մի շարք ոլորտների բյուջետային հայտերը քննարկելու

Լուրեր

27.12.2025 | 13:46
Ամերիկյան ինդեքսները նվազել են
27.12.2025 | 13:33
Արտարժույթների փոխարժեքները՝ դեկտեմբերի 27-ի դրությամբ
27.12.2025 | 13:10
Վահե Գևորգյան․ Տարվա լավագույն մարզիչ լինելը պարտավորեցնող է
27.12.2025 | 12:55
Արամ Խաչատրյանի անվան միջազգային մրցույթի պարգևատրման արարողությունը կկայանա Պեկինի ազգային օպերային թատրոնում
27.12.2025 | 12:40
«Կրասնոդարը» շնորհավորել է Էդուարդ Սպերցյանին
27.12.2025 | 12:34
Ուրուգվայում ՀՀ դեսպանը Պունտա դել Էստեում ՀՀ պատվավոր հյուպատոսին է հանձնել նրա նշանակման հավաստագիրը
27.12.2025 | 12:12
Ես ինձ մեղավոր չեմ համարում. Դավիթ Իշխանյանի եզրափակիչ խոսքով ավարտվել է Արցախի ղեկավարների շինծու գործերով դատավարությունը
27.12.2025 | 11:55
35 տարին լրացած մեկ քաղաքացի դիմել է զինկոմիսարիատ՝ ցանկություն հայտնելով զորակոչվելու
27.12.2025 | 11:40
Բալահովիտում ավտոմեքենա է այրվել
27.12.2025 | 11:25
Վթարային ջրանջատում Արարատի մարզում
27.12.2025 | 11:11
Հանրապետության մի շարք տարածաշրջաններում ձյուն է տեղում
27.12.2025 | 11:00
Ինչ գներ են շուկայում Ամանորից առաջ. ՀԱՐՑՈւՄ
27.12.2025 | 10:49
23 տարի առաջ այս օրը գրանցվել են պատմության ընթացքում դիտված ամենասաստիկ սառնամանիքները․ Սուրենյան
27.12.2025 | 10:22
Սուրեն Պապիկյանը հանձնարարականներ է տվել ԶՈՒ պաշտպանունակության ամրապնդման ուղղությամբ․ ՊՆ կոլեգիան ամփոփել է 2025 թ․ արդյունքները
27.12.2025 | 10:07
Փրկարարներն ավտոմեքենան դուրս են բերել ձորից
Բոլորը

2019թ. սեպտեմբերի 30-ին ՀՀ կառավարությունն իր №1285-Ա որոշմամբ հաստատել է 2020թ. բյուջեի նախագիծը: Սովորաբար որոշման ընդունումը նշանակում է նախապես այդ որոշումն ընդունողների կողմից որոշման հետ կապված հարցերի ուսումնասիրություն և քննարկում:

2020թ. բյուջեի նախագիծն ԱԺ ներկայացնելուց հետո ՀՀ վարչապետի մոտ սկսել են նախարարությունների բյուջետային հայտերի քննարկումներ: Հոկտեմբերի 9-ին քննարկել են շրջակա միջավայրի , 14-ին՝ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի, 16-ին՝ արտաքին գործերի  22-ին՝ արդարադատության, 23-ին՝ էկոնոմիկայի, 25-ին՝ արտակարգ իրավիճակների,  նոյեմբերի 5-ին՝ առողջապահության  նախարարությունների բյուջետային հայտերը: Մամլո հաղորդագրությունների  «քննարկում» է ծավալվել, «անդրադարձ է եղել», վարչապետը «կարևորել» կամ «ընդգծել է», «արծարծվել են» ձևակերպումները չեն օգնում հասկանալ, թե ինչու են 2020թ բյուջետային հարցերը քննարկում այն ժամանակ, երբ բյուջեի նախագիծն արդեն հաստատվել և ներկայացվել է Ազգային ժողով: Ցանկացած քննարկման նպատակը ինչ- որ որոշումների ընդունման համար տեղեկությունների և կարծիքների հավաքագրումն է:

Փաստորեն ՀՀ կառավարությունը 2020թ. բյուջեի նախագծին հավանություն է տվել առանց մի շարք ոլորտների բյուջետային հայտերը քննարկելու: Էլ ի՞նչ որոշումներ է ընդունում կառավարությունն առանց դրանց մաս կազմող կարևորագույն հարցերը որոշումն ընդունելուց առաջ քննարկելու: ԱԺ-ն և հասարակությունն ինչ ակնկալիքներ պետք է ունենան կառավարման համակարգի պատրաստած փաստաթղթերի որակից:

Եթե ԱԺ ներկայացվածը բյուջեի նախագծի վերջնական տարբերակը չէ, ապա ինչու է ՀՀ կառավարությունը թերի փաստաթուղթ ներկայացրել ԱԺ, որը դեռ կարող է լրամշակվել և խմբագրվել:

Վերը նշված մոտեցումը մտահոգիչ է բաց, թափանցիկ, հաշվետու և պատասխանատու կառավարման տեսակետից: Ի՞նչ իմաստ ունի հիմա քննարկել բյուջեի տարբեր ցուցանիշները, եթե վերջում կառավարությունը հաշվետվություն է ներկայացնելու մեկ այլ փաստաթղթի վերաբերյալ, որը չի քննարկվել: Ի՞նչ պատասխանատվության մասին կարելի է խոսել, եթե ստորադաս մարմինը՝ կառավարությունը, դեռ քննարկում է վերադասին՝ ԱԺ ներկայացրած փաստաթուղթը: Ինչպե՞ս կարձագանքեր վարչապետը, եթե նախարարներից մեկը նրան հայտներ, որ նախարարությունում շարունակվում են վարչապետին ներկայացված տեղեկանքի շուրջ քննարկումները:

Ազգային ժողովի կողմից բյուջեի կազմման, կատարման և հաշվետվությունների ներկայացման ամբողջ շղթայի նկատմամբ իրական վերահսկողության պայմաններում, և Ազգային ժողովի կողմից հաստատված բյուջեից էական շեղումների դեպքում պատասխանատվության մեխանիզմների սահմանումը կարող է երաշխավորել որակյալ բյուջեի առկայություն:

Արտակ Քյուրումյան