Որակյալ հանրակրթությունը Հայաստանում շարունակում է մնալ անհասանելի․ մասնագետները՝ պատճառների մասին. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ

Լուրեր

15.04.2025 | 17:08
ԵՄ-Հայաստան հաղորդակցության հարթակը կօգնի քաղաքացիներին ավելի լավ ըմբռնել համագործակցության առավելությունները
15.04.2025 | 17:00
Իրանի ԱԳՆ-ն հայտարարել է, որ ԱՄՆ-ի հետ բանակցությունների հաջորդ փուլը տեղի կունենա Օմանում ապրիլի 19-ին
15.04.2025 | 16:49
Տնտեսական աճից մեր «քյարն» ինչքա՞ն է․ Աղազարյանը՝ Թունյանին․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
15.04.2025 | 16:40
Մարկո Ռուբիոն ու Հաքան Ֆիդանը քննարկել են «Իրանի կողմից վտանգները»
15.04.2025 | 16:31
ԱԺ-ում հայտարարությունների ժամ է. ՈՒՂԻՂ
15.04.2025 | 16:21
Վարդան Ղուկասյանը պետք է բանտում լիներ․ Ալեն Սիմոնյան․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
15.04.2025 | 16:10
Հայաստանի արդյունաբերության անկումն ու աճը
15.04.2025 | 15:59
Պարեկների կողմից բռնության ենթարկված վարորդը  տուժող է ճանաչվել
15.04.2025 | 15:48
Սերժ Սարգսյանը իրեն թող հայելու մեջ նայի ու ամաչի. Ալեն Սիմոնյան․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
15.04.2025 | 15:39
Բաքվում ընթանում է Ռուբեն Վարդանյանի շինծու գործերով դատական նիստը
15.04.2025 | 15:35
ՀՀ ՊԵԿ-ի և Իրանի մաքսային ներկայացուցիչները քննարկել են Ագարակի անցակետի սահմանահատմանն առնչվող հարցեր
15.04.2025 | 15:30
Մայիսի 9-ը մեր հպարտության օրերից մեկն է. Ալեն Սիմոնյանը` Փաշինյանի` Մոսկվա հավանական այցի մասին․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
15.04.2025 | 15:23
Դատախազությունը պահանջում է Ավշար համայնքի նախկին ղեկավար Սուրիկ Գրիգորյանից բռնագանձել 17 անշարժ գույք, ավելի քան 587 միլիոն դրամ
15.04.2025 | 15:21
Բաքվի դատարանում Քոչարյանի և Բաբայանի անուններն են հնչել, ԵՄ հորդորը՝ մայիսի 9-ին Մոսկվա չգնալ․ ԼՈՒՐԵՐ
15.04.2025 | 15:12
Ալեն Սիմոնյանը և Անդրանիկ Քոչարյանը գրկախառնվեցին. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
Բոլորը

Հայաստանում որակյալ և մրցունակ հանրակրթությունը շարունակում է մնալ անհասանելի կամ քիչ հասանելի: Դրա պատճառներից մեկը սոցիալական կոմպոնենտն է:

2019թ.-ին, ըստ տնային տնտեսությունների կենսապայմանների ամբողջացված հետազոտության արդյունքների, նախադպրոցական հաստատություններում համախառն ընդգրկվածությունը (մինչև 6 տարեկան երեխաների թվաքանակից) կազմել է 34% և տարբերվում է ըստ աղքատության մակարդակի:

Ոչ աղքատ տնային տնտեսություններում այն կազմել է 37%, աղքատ (առանց ծայրահեղ աղքատների) և ծայրահեղ աղքատ տնային տնտեսություններում համապատասխանաբար՝ 27% և 24%: Այն տնային տնտեսությունները, որոնք 2019թ.-ին ունեին դպրոցում սովորող աշակերտ, միջինում ծախսել են մեկ աշակերտի հաշվով ամսական 7 620 դրամ, որից` դասագրքերի վրա` 6 43 դրամ, մասնավոր դասերի համար` 10 571 դրամ, վարձավճարի համար՝ 30 128 դրամ, իսկ կրթության այլ ծախսերի վրա` 949 դրամ:

Կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանը բացի սոցիալականից` ընդգծում է նաև առաջարկի և պահանջարկի բաղադրիչը: Ըստ նրա` կարևոր է, որ աշակերտի մոտ առաջանա սովորելու պահանջարկ: Միևնույն ժամանակ փորձագետը շեշտում է` հնարավոր չէ ունենալ սովորող աշակերտ, եթե չկա սովորող ուսուցիչ:

Կրթության զարգացման և նորարարության ազգային կենտրոնի տնօրենի ժամանակավոր պաշտոնակատար Արտաշես Թորոսյանը ևս փաստում է այս խնդրի մասին` հավելելով, որ բնագիտական առարկաների ուսուցիչների պակասն է ամենաշատը աչքի զարնում:

Հաջորդ խնդիրը, որը սպառնում է որակյալ հանրակրթություն ունենալուն, ըստ փորձագետի, առնչվում է ծնողական համայնքին: Արտաշես Թորոսյանն էլ իր հերթին հավաստիացնում է` ծնողները հաճախ ուսւոցիչներին սովորեցնում են` ինչպես դասավանդել: Նրա խոսքով` հանրությունը պետք է լինի պահանջ ներկայացնող, բայց ոչ ճնշում գործադրող: Մեր զրուցակիցը բարձրացնում է ևս մեկ խնդրիր, որին բախվում են մանկավարժները:

Սերոբ Խաչատրյանը որակյալ հանրակրթության ապահովման հարցում կարևորում է դպրոցների կառավարման հարցը, շեշտում է` առանձնակի ուշադրություն պետք է դարձնել տնօրենի ընտրությանը: Արտաշես Թորոսյանի կարծիքով` մենք չունենք, այսպես ասած, դպրոցի տնօրենի դպրոց, չունենք տնօրենին ուղղված գրականություն, մեթոդական ուղեցույցներ, կոլեկտիվն էլ տնօրենի ընտրության հարցում հաճախ պահպանողական մոտեցում է ցուցաբերում:

Կրթության փորձագետը որակյալ հանրակրթություն ունենալու հարցում հատուկ կարևորություն է տալիս Կրթության և գիտության նախարարության աշխատելաոճին. ըստ նրա` փաստաթղթեր մշակելը մի բան է, սկզբունքային կադրերին աշխատանքում ներգրավելը` այլ բան:

Վերջին մեկ տարում որակյալ հանրակրթության ապահովման համար լրջագույն խնդիր է կորոնավիրուսով պայմանավորված իրավիճակն ու դրանից բխող հետևանքները:

Ըստ 2020 թվականի տվյալների` երեխաների մի մեծ խումբ դուրս է մնացել հեռավար ուսուցման շրջանակից. խոսքը ամբողջ հանրապետությունում աշակերտների 15-20 տոկոսի մասին է: Արտաշես Թորոսյանի խոսքով` հեռավար կրթության իրականացման արդյունքում ունենք որակի զգալի անկում: Կրթության զարգացման և նորարարության ազգային կենտրոնը այս խնդիրը գոնե մասնակի լուծելու նպատակով ուսուցիչներին կտրամադրի հեռավար ուսուցման մեթոդական ծրագրեր և ռազմավարություն:

Աննա Բաբաջանյան