Ղրղզստանը, Ուզբեկստանը և Չինաստանը դեպի Եվրոպա երկաթուղի կկառուցեն՝ շրջանցելով Ռուսաստանը

Լուրեր

11.12.2024 | 22:08
Էրդողանը դավաճանեց Ռուսաստանին․ Ալեքսանդր Դուգինը՝ Սիրիայում իրադարձությունների մասին
11.12.2024 | 21:58
Երևանի Բագրևանդի-Նելսոն Ստեփանյան փողոցների խաչմերուկում երթևեկությունը կկարգավորվի լուսացույցներով
11.12.2024 | 21:44
Ադրբեջանի ընդդիմությունը ԱՄՆ-ին ու ԵՄ-ին կոչ է անում երկրի իշխանությունների դեմ պատժամիջոցներ սահմանել
11.12.2024 | 21:29
Օրբանը զանգահարել է Պուտինին․ քննարկվել է ուկրաինական հակամարտությունն ու իրավիճակը Սիրիայում
11.12.2024 | 21:17
Հակոբ Ասլանյանը փոշմանել է, բայց արդեն ուշ է․ նա հեռացվեց ՔՊ-ից
11.12.2024 | 21:00
ՔՆՆԱՐԿՈւՄ․ Ասադի տապալումը Սիրիայում, ՌԴ-ի թուլացումը, Թուրքիայի դերի աճը․ ի՞նչ վիճակ ստեղծվեց Մերձավոր Արևելքում. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.12.2024 | 20:51
Քննարկվել են Հայաստանում անցկացվելիք COP 17-ի կազմակերպման վերաբերյալ առանցքային հարցերը
11.12.2024 | 20:43
Օլաֆ Շոլցը պաշտոնապես Բունդեսթագին վստահության քվեի խնդրանք է ներկայացրել
11.12.2024 | 20:27
Մալիբուում խոշոր անտառային հրդեհ է մոլեգնում, որը սպառնում է հոլիվուդյան աստղերի առանձնատներին․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.12.2024 | 20:12
Մանդատս վայր եմ դրել այլ աշխատանքի անցնելու նպատակով. Դավիթ Առուշանյան
11.12.2024 | 20:00
«Թեկուզ պոլի փետ, բայց մերը»․ Փաշինյանը փոխե՞լ է բարձր պաշտոններում կադրերի ընտրության սկզբունքը. Փա՞ստ, թե փուստ. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.12.2024 | 19:55
ՀՀ ԶՈՒ ԳՇ պետը և ՆԱՏՕ-ի պաշտպանական քոլեջի պետը քննարկել են համագործակցության հեռանկարները
11.12.2024 | 19:36
Թուրքական TRT-ի լրագրողները սիրիական Մանբիջում քրդերի կողմից ԱԹՍ-ի հարձակման են ենթարկվել
11.12.2024 | 19:24
Սիրիացի ապստամբները քանդել ու այրել են Ասադի հոր գերեզմանը․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.12.2024 | 19:11
ՔՊ-ական պատգամավորը կիսատ թողեց հարցազրույցը` լսելով Աղազարյանի անունը. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
Բոլորը

Կենտրոնական Ասիայի նախկին խորհրդային երկու հանրապետություններ՝ Ղրղզստանը և Ուզբեկստանը, պայմանավորվել են Չինաստանի հետ դեպի Եվրոպա կառուցել երկաթուղի, որը կշրջանցի Ռուսաստանը, գրում է The Moscow Times-ը:

Նախագծի վերաբերյալ համաձայնագիրը, որը Պեկինը, Բիշքեկը և Տաշքենդը քննարկում են արդեն 27 տարի, կողմերը ստորագրել են հունիսի 6-ին Պեկինում, իսկ շինարարությունը պետք է սկսվի հոկտեմբերին։ 450-500 կմ երկարությամբ երկաթգիծը կդառնա Չինաստանի «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» համաշխարհային նախաձեռնության մի մասը:

«Փորձագետները նշում են, որ բեռնափոխադրումների տարեկան ծավալը կհասնի 15 մլն տոննայի, իսկ վերջնական սպառողներին ապրանքների առաքման ժամկետը կկրճատվի 7 օրով։ Բացի այդ, կստեղծվեն ժամանակակից տարանցիկ և լոգիստիկ ենթակառուցվածք, պահեստներ և տերմինալներ»,- ասել է Ուզբեկստանի նախագահ Շավքաթ Միրզիյոևը։

Ճանապարհը կանցնի Չինաստանի Սինցզյան-Ույղուրական ինքնավար շրջանի Քաշգարից Ղրղզստանի Թորուգարտ, Մակմալ և Ջալալ-Աբադ տարածքներով մինչև Ուզբեկստանի Անդիջան: Այնուհետ մայրուղին կմիանա Կենտրոնական Ասիայի այլ երկրների ճանապարհներին, որտեղից բեռները կուղղվեն դեպի Կասպից ծով, Թուրքիա և Եվրոպա։

Հունիսի 19-ին Ղրղզստանի խորհրդարանը, որի տարածքով անցնելու է երթուղու հիմնական մասը, վավերացրել է Չինաստանի և Ուզբեկստանի հետ ճանապարհի կառուցման մասին համաձայնագիրը։ Համատեղ նախագծային ընկերություն (JPC) կստեղծվի երկրների միջև մայրուղու Ղրղզստանի հատվածը կառուցելու համար: Չինաստանը կտնօրինի դրա 51 տոկոսը, իսկ Ղրղզստանն ու Ուզբեկստանը՝ 24,5-ական տոկոսը։

Միաժամանակ, Ղրղզստանն առանձին ներդրումային համաձայնագիր կկնքի JPC -ի հետ, որը կկառուցի ճանապարհը և կշահագործի այն մինչև վերադարձնի ներդրումները։ Պաշտոնապես չի հայտարարվել, թե որքան ժամանակ JPC -ը կօգտագործի Չինաստան-Ղրղզստան-Ուզբեկստան երկաթուղին։

Շինարարությանը անմիջականորեն կմասնակցի China Railway International-ը: Ծրագրի արժեքը գնահատվում է մոտավորապես 8 միլիարդ դոլար:

«Հարկ է նշել, որ երկաթգիծը կապում է Չինաստանն ու Կենտրոնական Ասիայի երկրները, ինչպես նաև ճանապարհ է բացում դեպի Եվրոպա և Պարսից ծոցի երկրներ տրանսպորտային նոր ուղիներ։ Սա, անկասկած, դրական ազդեցություն կունենա մեր երկրների միջև առևտրատնտեսական համագործակցության վրա»,- ասել է Ղրղզստանի նախագահ Սադիր Ջապարովը։

Նա երկաթուղուց հանրապետության պոտենցիալ եկամուտը գնահատել է տարեկան 200 մլն դոլար։

Մինչ այժմ Չինաստանից Եվրոպա բեռները երկաթուղով փոխադրվում էին Ղազախստանի, Ռուսաստանի և Բելառուսի տարածքով։ Այնուամենայնիվ, ուկրաինական պատերազմի սկզբից ի վեր որոշ ընկերություններ դադարել են օգտագործել ռուսական տարածքը տարանցման համար, նշել է վաշինգտոնյան Jamestown Foundation վերլուծական կենտրոնը։