Ղրղզստանը, Ուզբեկստանը և Չինաստանը դեպի Եվրոպա երկաթուղի կկառուցեն՝ շրջանցելով Ռուսաստանը

Լուրեր

11.01.2025 | 19:09
Երկրաշարժ Սպիտակ քաղաքից 1 կմ հյուսիս
11.01.2025 | 19:00
Բառի բուն իմաստով մնացել ենք դրսում`լինելով միջազգային ճանաչման երգչախումբ, անթույլատրելի է. Հեքեքյան. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.01.2025 | 18:00
Հայաստանի էներգետիկ անվտանգության գլխին կախված Դամոկլյան սուրը
11.01.2025 | 17:18
Մարգարա-Վանաձոր-Տաշիր ավտոճանապարհին բախվել են ավտոմեքենաներ․ կան տուժածներ
11.01.2025 | 16:59
Երևանի 2 վարչական շրջանում փոշու պարունակությունը գերազանցել է սահմանային թույլատրելի կոնցենտրացիան
11.01.2025 | 16:27
Որոշ շրջաններում ձյուն է սպասվում. առաջիկա օրերի եղանակի կանխատեսումը
11.01.2025 | 15:55
Նավթի գներն աճել են
11.01.2025 | 15:46
Վարչապետն այցելել է Գանձաքարի նորակառույց դպրոց. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.01.2025 | 15:18
NYMEX. Թանկարժեք մետաղների գներն աճել են
11.01.2025 | 15:00
ՀՖՖ-ն ՈւԵՖԱ-ի համերաշխության վճարներ է բաշխել հայկական ակումբների միջև․ հայտնի է որքան են վաստակել ակումբները
11.01.2025 | 14:41
Տրանսպորտից օգտվելու տոմսային ինչպիսի փաթեթներ են առաջարկվում․ մանրամասնում է Երևանի քաղաքապետարանը
11.01.2025 | 14:16
Ադրբեջանի հաղորդակցման ռազմավարությունն անամոթ ստի վրա է հիմնված. ԵԽ պատգամավոր
11.01.2025 | 13:49
ԱԺ պատգամավորները կգործուղվեն Ստրասբուրգ՝ մասնակցելու ԵԽԽՎ նստաշրջանին աշխատանքներին
11.01.2025 | 13:33
Երևան-Գյումրի ավտոճանապարհին Mercedes-Benz մակնիշի ավտոմեքենան բախվել է ճամփեզրի բետոնե արգելապատնեշներին և բռնկվել
11.01.2025 | 13:16
Եթովպիայում 5,2 մագնիտուդով երկրաշարժ է տեղի ունեցել
Բոլորը

Կենտրոնական Ասիայի նախկին խորհրդային երկու հանրապետություններ՝ Ղրղզստանը և Ուզբեկստանը, պայմանավորվել են Չինաստանի հետ դեպի Եվրոպա կառուցել երկաթուղի, որը կշրջանցի Ռուսաստանը, գրում է The Moscow Times-ը:

Նախագծի վերաբերյալ համաձայնագիրը, որը Պեկինը, Բիշքեկը և Տաշքենդը քննարկում են արդեն 27 տարի, կողմերը ստորագրել են հունիսի 6-ին Պեկինում, իսկ շինարարությունը պետք է սկսվի հոկտեմբերին։ 450-500 կմ երկարությամբ երկաթգիծը կդառնա Չինաստանի «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» համաշխարհային նախաձեռնության մի մասը:

«Փորձագետները նշում են, որ բեռնափոխադրումների տարեկան ծավալը կհասնի 15 մլն տոննայի, իսկ վերջնական սպառողներին ապրանքների առաքման ժամկետը կկրճատվի 7 օրով։ Բացի այդ, կստեղծվեն ժամանակակից տարանցիկ և լոգիստիկ ենթակառուցվածք, պահեստներ և տերմինալներ»,- ասել է Ուզբեկստանի նախագահ Շավքաթ Միրզիյոևը։

Ճանապարհը կանցնի Չինաստանի Սինցզյան-Ույղուրական ինքնավար շրջանի Քաշգարից Ղրղզստանի Թորուգարտ, Մակմալ և Ջալալ-Աբադ տարածքներով մինչև Ուզբեկստանի Անդիջան: Այնուհետ մայրուղին կմիանա Կենտրոնական Ասիայի այլ երկրների ճանապարհներին, որտեղից բեռները կուղղվեն դեպի Կասպից ծով, Թուրքիա և Եվրոպա։

Հունիսի 19-ին Ղրղզստանի խորհրդարանը, որի տարածքով անցնելու է երթուղու հիմնական մասը, վավերացրել է Չինաստանի և Ուզբեկստանի հետ ճանապարհի կառուցման մասին համաձայնագիրը։ Համատեղ նախագծային ընկերություն (JPC) կստեղծվի երկրների միջև մայրուղու Ղրղզստանի հատվածը կառուցելու համար: Չինաստանը կտնօրինի դրա 51 տոկոսը, իսկ Ղրղզստանն ու Ուզբեկստանը՝ 24,5-ական տոկոսը։

Միաժամանակ, Ղրղզստանն առանձին ներդրումային համաձայնագիր կկնքի JPC -ի հետ, որը կկառուցի ճանապարհը և կշահագործի այն մինչև վերադարձնի ներդրումները։ Պաշտոնապես չի հայտարարվել, թե որքան ժամանակ JPC -ը կօգտագործի Չինաստան-Ղրղզստան-Ուզբեկստան երկաթուղին։

Շինարարությանը անմիջականորեն կմասնակցի China Railway International-ը: Ծրագրի արժեքը գնահատվում է մոտավորապես 8 միլիարդ դոլար:

«Հարկ է նշել, որ երկաթգիծը կապում է Չինաստանն ու Կենտրոնական Ասիայի երկրները, ինչպես նաև ճանապարհ է բացում դեպի Եվրոպա և Պարսից ծոցի երկրներ տրանսպորտային նոր ուղիներ։ Սա, անկասկած, դրական ազդեցություն կունենա մեր երկրների միջև առևտրատնտեսական համագործակցության վրա»,- ասել է Ղրղզստանի նախագահ Սադիր Ջապարովը։

Նա երկաթուղուց հանրապետության պոտենցիալ եկամուտը գնահատել է տարեկան 200 մլն դոլար։

Մինչ այժմ Չինաստանից Եվրոպա բեռները երկաթուղով փոխադրվում էին Ղազախստանի, Ռուսաստանի և Բելառուսի տարածքով։ Այնուամենայնիվ, ուկրաինական պատերազմի սկզբից ի վեր որոշ ընկերություններ դադարել են օգտագործել ռուսական տարածքը տարանցման համար, նշել է վաշինգտոնյան Jamestown Foundation վերլուծական կենտրոնը։