Հայաստանում օնլայն մեդիաներից թափանցիկ են 39%-ը, հեռուստառադիոհարթակներից՝ 20%-ը․ հետազոտություն

Լուրեր

12.12.2024 | 16:28
Մեծ Բրիտանիայում նոր հակադրոնային լազեր են փորձարկել
12.12.2024 | 16:16
Եթե Ամուլսարի ղեկավարների և բանկերի բանակցությունները հաջող ընթանան, բանկերը ֆինանսավորում կտան․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
12.12.2024 | 16:07
Ադրբեջանի ՊՆ ղեկավարը խոսել է հայ-ադրբեջանական սահմանի իրավիճակից և դժգոհել ՀՀ սպառազինումից
12.12.2024 | 15:55
Մեքենան վարում էր ոչ սթափ վիճակում, չուներ վարորդական իրավունք․ ՆԳՆ
12.12.2024 | 15:47
Պենտագոնը հայտարարել է, որ Սիրիայում քրդական ուժերի հետ համագործակցությունը շարունակվում է
12.12.2024 | 15:32
ԼՂ-ից բռնի տեղահանված ՄԿՈւ հաստատությունների սովորողներն ուսման վարձի փոխհատուցում կստանան
12.12.2024 | 15:20
Հարավային Կորեայի նախագահը խոստացել է «պայքարել մինչև վերջ»
12.12.2024 | 15:09
ՏԿԵ նախարարը չբացառեց, որ Փարաքարում էլ կարող է փրայմերիզի մոդելը կիրառվել․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
12.12.2024 | 15:00
Բայրամովը՝ պայմանագրի 2 չհամաձայնեցված կետերի մասին, Շիրակի մարզպետը լքեց պաշտոնը․ ԼՈՒՐԵՐ
12.12.2024 | 14:51
Բաքուն հայտարարել է, թե «Ասադի ռեժիմն Ադրբեջանի համար խնդիրներ է ստեղծել միջազգային կազմակերպություններում»
12.12.2024 | 14:42
Գյումրիում ՔՊ-ն ցածր վարկանիշ չունի, 2021-ի ընտրությունները բարձր վարկանիշի մասին էին. Խուդաթյան․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
12.12.2024 | 14:33
Բացվել է «Երեկ և այսоր. Ժակ դը Մորգանի հետքերով» հայ-ֆրանսիական միջազգային ցուցահանդեսը
12.12.2024 | 14:23
Թրամփը Սի Ցզինպինին հրավիրել է իր երդմնակալությանը․ CBS News
12.12.2024 | 14:12
Ստորագրվել է Հայաստան-Իտալիա պաշտպանական համագործակցության 2025 թվականի ծրագիրը․ ՀՀ ՊՆ
12.12.2024 | 14:04
ԱՄՆ-ը զգուշացրել է ՌԴ-ի կողմից «Օրեշնիկ»-ով նոր հարձակման հավանականության մասին
Բոլորը

«Օնլայն մեդիայի նույնականացում ու թափանցիկություն – 2021» զեկույցի համաձայն՝ Factor.am հարթակը ճանաչվել է Թափանցիկ ԶԼՄ։ Հետազոտությունն իրականացրել է «Ռեգիոն» հետազոտական կենտրոնը՝ ուսումնասիրելով 89 օնլայն ԶԼՄ-ներ, հաշվի են առնվել նաև նրանց սոցցանցային հարթակներում ներկայացված նույնականացման տվյալները։

Ուսումնասիրության համար որպես թողարկային են սահմանվել հետևյալ տվյալները․

ԶԼՄ-ի հիմնադրման տարի,
Խմբագիր/այլ ղեկավար անձ,
Հիմնադիր մարմին/անձ,
Հեռախոս,
Էլհասցե,
Ֆիզիկական հասցե,
Էթիկայի կանոնագիր։

Հրապարակված հետազոտության համաձայն՝ առաջին տեղն ամենից շատ հանրայնացված երեք թողարկային տվյալների խմբում զբաղեցնում է ԶԼՄ-ների էլհասցեն։ Այն հրապարակում է լրատվամիջոցների 89%-ը։
Երկրորդ տեղում ԶԼՄ-ների հեռախոսի համարներն են։ Խմբագրությունների հետ հեռախոսի միջոցով կապվելու հնարավորություն ունեն լրատվամիջոցների 83%-ի լսարանները։ Ըստ ներկայացվածության՝ երրորդ տեղում օնլայն ԶԼՄ-ների հիմնադրման տարվա մասին տեղեկատվությունն է՝ 66%։

Այս տվյալների հիման վրա ձեւավորվել է թափանցիկության երեք խումբ։ Դրանցից առաջինը «Թափանցիկ օնլայն ԶԼՄ-ներ» խումբ է՝ այն լրատվամիջոցները, որոնց հարթակներում ներկայացված են 5-7 թողարկային տվյալներ: Այս խմբում կա 33 ԶԼՄ (ուսումնասիրվածների 37%), որոնց թվում է նաև Factor.am-ը։

Ուսումնասիրված ԶԼՄ-ներից 35-ը կամ 39%-ը մասնակի թափանցիկ ԶԼՄ-ներն են։ Մնացած 21-ը կամ 24%-ը ոչ թափանցիկ ԶԼՄ-ներն են։

Նույնպիսի կարգով առաջին անգամ հետազոտվել է օնլայն տիրույթում հեռուստառադիոընկերությունների թափանցիկության մակարդակը։ Դրա համար տրվել են հետևյալ հարցերը․

ինչպե՞ս են ներկայանում Հայաստանում գործող հեռուստառադիոընկերություններն օնլայն հարթակների միջոցով իրենց արտադրանքը սպառող լսարանների առջև,

նույնականացման ի՞նչ տվյալներ են նրանք հանրայնացնում, թափանցիկության ի՞նչ աստիճանով են հանդես գալիս իրենց պաշտոնական կայքերում և սոցցանցերում։

Հետազոտած 41 հանրապետական եւ տեղական/մարզային ծածկույթով հեռուստառադիոընկերություններից 78%-ը (32 հեռուստառադիոընկերություն) օնլայն լսարաններին իր արտադրանքն առաջարկում է առնվազն 1 պաշտոնական կայքի և հիմնականում 2-3 սոցցանցերի միջոցով։

Հրապարակված հետազոտության համաձայն՝ ամենից շատ կիրառվող սոցցանցը Ֆեյսբուքն է (այստեղ ներկայացված է այդ 44 կայքերից 42-ը՝ 95%), այնուհետև․

Youtube՝ (27 կայք՝ 61%,
Instagram՝ 17 կայք՝ 39%,
Twitter՝ 13 կայք՝ 30%,
Telegram՝ 4 կայք՝ 9%,
OK՝ 3 կայք՝ 7%,
VK՝ 2 կայք՝ 5%,
Linkedin՝ 2 կայք՝ 5%։

Օնլայն տիրույթում հեռուստառադիոընկերությունների թափանցիկության հետազոտման համար սահմանվել են 8 չափորոշիչներ։

Ամենաքիչ հանրայնացված տվյալների խմբում տեսալսողական ԶԼՄ-ների ղեկավար օղակների մասին տեղեկատվությունն է․ ո՞վ է տվյալ մեդիայի գործադիր տնօրենը/գլխավոր խմբագիրը/ղեկավար այլ անձը՝ իրենց օնլայն հարթակներում չեն տեղեկացնում տեսալսողական ԶԼՄ-ների 77% -ը։

Ոչ թափանցիկ տվյալների սանդղակի երկրորդ տեղում հիմնադիր մարմնի/անձի մասին տեղեկատվությունն է։ Հեռուստառադիոընկերությունների 61%-ը օնլայն տիրույթներում չի հայտնում իրենց հիմնադիր կառույցների/անձանց անունները։

Օնլայն տիրույթում հեռուստառադիոընկերությունների թափանցիկության հետազոտման ընդհանուր արդյունքներով՝ 44 մեդիահարթակներից 9-ը կամ 20%-ը ճանաչվել են թափանցիկ, նրանցից 24-ը կամ 55%-ը ճանաչվել են մասնակի թափանցիկ, իսկ 11-ը կամ 25%-ը ճանաչվել են ոչ թափանցիկ։
Մանրամասները՝ տես ինֆոգրաֆիկաներում։

Գարիկ Հարությունյան

,