Արդյոք հայ բեռնափոխադրողները ադրբեջանական երկաթգիծը կնախընտրե՞ն վրացական ճանապարհներից․ բոլոր ճանապարհները դեպի Վրաստան են տանո՞ւմ․ Eurasianet

Լուրեր

19.12.2025 | 03:00
Կոնֆերենցիաների լիգա. «Նոայի» հավանական մրցակիցները փլեյ-օֆֆում
19.12.2025 | 02:04
Կոնֆերենցիաների լիգա․ Վահան Բիչախչյանը՝ գոլի հեղինակ․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
19.12.2025 | 01:56
Կոնֆերենցիաների լիգա․ «Նոան» պարտվեց Կիևի «Դինամոյին», բայց դուրս եկավ փլեյ-օֆֆ․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
18.12.2025 | 23:24
ՀՀ տարածքում ավտոճանապարհները հիմնականում անցանելի են
18.12.2025 | 23:09
Գիտությունն ավելի հաճախ պետք է կապվի արդյունաբերության հետ, որպեսզի արդյունավետությունը հնարավոր լինի չափել. Հակոբ Արշակյան
18.12.2025 | 22:49
Համբերությունը սպառվում է. Թուրքիան զգուշացրել է Սիրիայի քրդական ուժերին
18.12.2025 | 22:33
Եվրախորհրդարանի բանաձևը Բաքվի դեմ. ազատել ՀՀ-ի կապերի մեջ մեղադրվող Սամեդովին և Աբիլովին, բոլոր քաղբանտարկյալներին, դադարեցնել բռնաճնշումները
18.12.2025 | 22:20
Վթար Ներքին Դվին գյուղում․ կան տուժածներ
18.12.2025 | 22:09
Ստորագրվել է Հայաստան-Հունաստան երկկողմ պաշտպանական համագործակցության 2026 թվականի ծրագիրը
18.12.2025 | 22:01
«Ավելի շատ նեղվածությունից այսպես եղավ»․ Տեր Վրթանեսին ստենտավորել են
18.12.2025 | 21:56
Մայր Աթոռի տարածքից ոչ ադեկվատ և սադրիչ վարքագիծ դրսևորող 5 անձ հեռացվել է. ՆԳՆ խոսնակ
18.12.2025 | 21:53
Ճապոնուհին ամուսնացել է ChatGPT-ով գեներացված անձի հետ. ՏԵՍՆԱՅՈՒԹ
18.12.2025 | 21:39
Երևանում և 9 մարզում էլեկտրաէներգիայի անջատումներ կլինեն
18.12.2025 | 21:24
Պաշտոնական այցերից ինչ նվերներով են վերադարձել ԱԺ նախագահը, ԱԳ նախարարն ու ԱԽ քարտուղարը
18.12.2025 | 21:10
Թուրքիան հերքում է անհայտ ԱԹՍ-ի խոցումից հետո ՀՕՊ-ի թուլության մասին պնդումները
Բոլորը

Կան պնդումներ, թե Վրաստանը հանդիսանում է առևտրի ու մշակույթի կենտրոն, մի վայր, որտեղ հանդիպում են Արևելքն ու Արևմուտքը։ Սակայն Հայաստանի ու Ադրբեջանի միջև անցած աշնանը գրանցված պատերազմը խաթարել է այս հավասարման մեջ առևտրի մասը, գրում է Eurasianet-ը։

Հոդվածում նշվում է, որ ինչ 1991 թվականից այս 3 պետություններն անկախացել են Խորհրդային Միությունից, Վրաստանը դարձել է Հարավային Կովկասում առևտրային տարանցման գլխավոր ուղեկալ։

Հյուսիսային նեղ, լեռնային ճանապարհին հայկական բեռնատարների քարավանները հայտնվում են խցանման մեջ՝ փորձելով մուտք գործել Ռուսաստան: Արևելք-արևմուտք մայրուղու վրա բեռնատարները շարժվում են Թուրքիայից և Ադրբեջանից: Բեռնատար գնացքները սլանում են Վրաստանի տարածքով դեպի Սևծովյան նավահանգիստներ:
Վրաստանը դառնում է Չինաստանից Եվրոպա տարածվող ավելի ու ավելի ծանրաբեռնված երթևեկի կենտրոն:
Ըստ որոշ գնահատականների՝ յուրաքանչյուր մեկ միլիոն տոննա տարանցիկ բեռի դիմաց Վրաստանը ստանում է 5 միլիոն ԱՄՆ դոլարի հարկային եկամուտ:

«Տարեկան 10-ից 11 միլիոն տոննա բեռներ տարանցվում են Վրաստանով երկաթուղային ճանապարհով, և վեցից յոթ միլիոն տոննան փոխադրվում է ավտոմոբիլային ճանապարհով», – հայտնել է Թբիլիսիում հիմնված «Տրանսպորտային միջանցք» հետազոտական կենտրոնի ղեկավար Պաատա Ճագարեիշվիլին:

Որպես դարպաս Վրաստանի դերը սահմանվել է ինչպես քաղաքականության, այնպես էլ աշխարհագրության շնորհիվ: 1990-ականների սկզբին Ղարաբաղի շուրջ պատերազմի հետևանքով փակվեց Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանը:
Սակայն շուտով Հարավային Կովկասում կարող է ստեղծվել ևս մեկ մեծ խաչմերուկ:

Անցած աշնանը 44 օր տևած մարտերի ընթացքում Ադրբեջանը վերահսկողություն ստացավ Լեռնային Ղարաբաղի և հարակից տարածքների մեծ մասի վրա: Ռուսաստանի միջնորդությամբ ձեռք բերված հրադարարը պահանջում է, որպեսզի Հայաստանն Ադրբեջանին հատկացնի իր տարածքով դեպի Նախիջևանի ինքնավար մարզ ճանապարհ, որը գտնվում է Հայաստանի, Թուրքիայի և Իրանի միջև: Այս ճանապարհը կապելու է Ադրբեջանն իր գլխավոր դաշնակից և հիմնական արտահանման շուկա հանդիսացող Թուրքիայի հետ, որը հայտարարել է երկաթուղային հաղորդակցություն կառուցելու ծրագրերի մասին: Թուրքիա-Հայաստան-Ադրբեջան երկաթուղային կապը, ըստ Բաքվի գնահատումների, կարժենա 434 միլիոն դոլար:

Սակայն  արդյոք հայ բեռնափոխադրողները վրացական ճանապարհը կնախընտրեն ադրբեջանական երկաթգծից, որի երկարությունը կլինի 500 կիլոմետր։

Ցորենը, որը Ռուսաստանից Հայաստան գլխավոր ներմուծվող ապրանքն է, գալիս է Ռուսաստանի սևծովյան շրջանից։ Եթե ՀՀ-ն անցնի երկաթգծի կիրառմանը, դա կնշանակի երկար շրջանցում կատարել դեպի արևելք, Կովկասյան լեռներով շարժվելով դեպի հարավ՝ Բաքու և այնուհետև պետք է շրջի ողջ Ադրբեջանով, հարավային Հայաստանով և Նախիջևանով մինչ Երևան հասնելը:

«Չեմ կարծում, որ Հայաստանից դեպի Ռուսաստան կարևոր արտահանողները, ինչպիսիք են օրինակ՝ կոնյակի արտահանողները, կանցնեն այսքան երկար ճանապարհ, երբ Վրաստանով շատ ավելի կարճ այլընտրանք կա», – ասել է Ճագարեիշվիլին:

Նշվում է, որ  «Թբիլիսին պետք է արագ շարժվի»՝  բարելավվի իր տարանցիկ ենթակառուցվածքները և ամրապնդի հարևանների հետ իր դիվանագիտական հարաբերությունները, որպեսզի համոզված լինեն, որ  Վրաստանը կպահպանի իր դիրքը որպես տարանցիկ կենտրոն:

 

Տաթև Ֆռանգյան