Արդյոք հայ բեռնափոխադրողները ադրբեջանական երկաթգիծը կնախընտրե՞ն վրացական ճանապարհներից․ բոլոր ճանապարհները դեպի Վրաստան են տանո՞ւմ․ Eurasianet

Լուրեր

19.12.2025 | 16:27
Աննախադեպ արդյունք՝ հայկական բռնցքամարտում
19.12.2025 | 16:20
Ադրբեջանից Հայաստան է ժամանել նավթամթերքով բեռնված գնացքը
19.12.2025 | 16:18
TikTok-ն իր ամերիկյան ստորաբաժանումը վաճառելու գործարք է կնքել
19.12.2025 | 16:09
Ադրբեջանի Մեջլիսը դատապարտել է Բաքվի դեմ Եվրախորհրդարանի բանաձևը
19.12.2025 | 15:58
Մինչև տարեվերջ նախատեսվում է ապամոնտաժել Սևանա լճի ափամերձ տարածքներում տարբեր անձանց պատկանող 10 կառույց
19.12.2025 | 15:50
Մայր Աթոռը՝ Գարեգին Բ-ի հրաժարականը պահանջող եպիսկոպոսների դիմումի ընթացքի մասին
19.12.2025 | 15:47
Հանրային մեղադրողն ընթերցեց Հովիկ Աղազարյանի մեղադրանքը․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
19.12.2025 | 15:39
Ովքեր են դուրս եկել Գերագույն հոգևոր խորհրդի կազմից. հայտնի են նոր անդամները
19.12.2025 | 15:32
Պուտինը ԵՄ-ի կողմից ռուսական ակտիվների հնարավոր բռնագրավումը «կողոպուտ» է անվանել և խոսել ծանր հետևանքներից
19.12.2025 | 15:25
Ըստ պաշտպանի՝ Աղազարյանի նկատմամբ նոր հետապնդում է հարուցվել՝ առանց անձեռնմխելիությունը հաղթահարելու․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
19.12.2025 | 15:21
Ով է լինելու «Բարսելոնայի» հիմնական դարպասապահը Տեր Շտեգենի վերադարձից հետո
19.12.2025 | 15:16
Ադրբեջանական նավթը ՀՀ է հասել // Ֆինանսական խարդախության զոհերը նստացույց են անում ՔԿ-ի դիմաց․ ԼՈՒՐԵՐ
19.12.2025 | 15:10
Բրյուսելում ֆերմերները տրակտորներով փակել են ճանապարհները, ոստիկանների հետ բախումներ են գրանցվել. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
19.12.2025 | 15:02
Մեկնարկել է Աղազարյանի գործով դատավարությունը
19.12.2025 | 14:55
Ուկրաինան և Ռուսաստանը զոհերի մարմինների նոր փոխանակում են իրականացրել
Բոլորը

Կան պնդումներ, թե Վրաստանը հանդիսանում է առևտրի ու մշակույթի կենտրոն, մի վայր, որտեղ հանդիպում են Արևելքն ու Արևմուտքը։ Սակայն Հայաստանի ու Ադրբեջանի միջև անցած աշնանը գրանցված պատերազմը խաթարել է այս հավասարման մեջ առևտրի մասը, գրում է Eurasianet-ը։

Հոդվածում նշվում է, որ ինչ 1991 թվականից այս 3 պետություններն անկախացել են Խորհրդային Միությունից, Վրաստանը դարձել է Հարավային Կովկասում առևտրային տարանցման գլխավոր ուղեկալ։

Հյուսիսային նեղ, լեռնային ճանապարհին հայկական բեռնատարների քարավանները հայտնվում են խցանման մեջ՝ փորձելով մուտք գործել Ռուսաստան: Արևելք-արևմուտք մայրուղու վրա բեռնատարները շարժվում են Թուրքիայից և Ադրբեջանից: Բեռնատար գնացքները սլանում են Վրաստանի տարածքով դեպի Սևծովյան նավահանգիստներ:
Վրաստանը դառնում է Չինաստանից Եվրոպա տարածվող ավելի ու ավելի ծանրաբեռնված երթևեկի կենտրոն:
Ըստ որոշ գնահատականների՝ յուրաքանչյուր մեկ միլիոն տոննա տարանցիկ բեռի դիմաց Վրաստանը ստանում է 5 միլիոն ԱՄՆ դոլարի հարկային եկամուտ:

«Տարեկան 10-ից 11 միլիոն տոննա բեռներ տարանցվում են Վրաստանով երկաթուղային ճանապարհով, և վեցից յոթ միլիոն տոննան փոխադրվում է ավտոմոբիլային ճանապարհով», – հայտնել է Թբիլիսիում հիմնված «Տրանսպորտային միջանցք» հետազոտական կենտրոնի ղեկավար Պաատա Ճագարեիշվիլին:

Որպես դարպաս Վրաստանի դերը սահմանվել է ինչպես քաղաքականության, այնպես էլ աշխարհագրության շնորհիվ: 1990-ականների սկզբին Ղարաբաղի շուրջ պատերազմի հետևանքով փակվեց Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանը:
Սակայն շուտով Հարավային Կովկասում կարող է ստեղծվել ևս մեկ մեծ խաչմերուկ:

Անցած աշնանը 44 օր տևած մարտերի ընթացքում Ադրբեջանը վերահսկողություն ստացավ Լեռնային Ղարաբաղի և հարակից տարածքների մեծ մասի վրա: Ռուսաստանի միջնորդությամբ ձեռք բերված հրադարարը պահանջում է, որպեսզի Հայաստանն Ադրբեջանին հատկացնի իր տարածքով դեպի Նախիջևանի ինքնավար մարզ ճանապարհ, որը գտնվում է Հայաստանի, Թուրքիայի և Իրանի միջև: Այս ճանապարհը կապելու է Ադրբեջանն իր գլխավոր դաշնակից և հիմնական արտահանման շուկա հանդիսացող Թուրքիայի հետ, որը հայտարարել է երկաթուղային հաղորդակցություն կառուցելու ծրագրերի մասին: Թուրքիա-Հայաստան-Ադրբեջան երկաթուղային կապը, ըստ Բաքվի գնահատումների, կարժենա 434 միլիոն դոլար:

Սակայն  արդյոք հայ բեռնափոխադրողները վրացական ճանապարհը կնախընտրեն ադրբեջանական երկաթգծից, որի երկարությունը կլինի 500 կիլոմետր։

Ցորենը, որը Ռուսաստանից Հայաստան գլխավոր ներմուծվող ապրանքն է, գալիս է Ռուսաստանի սևծովյան շրջանից։ Եթե ՀՀ-ն անցնի երկաթգծի կիրառմանը, դա կնշանակի երկար շրջանցում կատարել դեպի արևելք, Կովկասյան լեռներով շարժվելով դեպի հարավ՝ Բաքու և այնուհետև պետք է շրջի ողջ Ադրբեջանով, հարավային Հայաստանով և Նախիջևանով մինչ Երևան հասնելը:

«Չեմ կարծում, որ Հայաստանից դեպի Ռուսաստան կարևոր արտահանողները, ինչպիսիք են օրինակ՝ կոնյակի արտահանողները, կանցնեն այսքան երկար ճանապարհ, երբ Վրաստանով շատ ավելի կարճ այլընտրանք կա», – ասել է Ճագարեիշվիլին:

Նշվում է, որ  «Թբիլիսին պետք է արագ շարժվի»՝  բարելավվի իր տարանցիկ ենթակառուցվածքները և ամրապնդի հարևանների հետ իր դիվանագիտական հարաբերությունները, որպեսզի համոզված լինեն, որ  Վրաստանը կպահպանի իր դիրքը որպես տարանցիկ կենտրոն:

 

Տաթև Ֆռանգյան