17 դիտարկում կրթության զարգացման պետական ծրագրի վերաբերյալ․ ՄԱՍ 4

Լուրեր

15.12.2024 | 21:00
Այսօր երիտասարդներն ավելի ինքնուրույն են, բայց պակաս տեղեկացված. ապաքաղաքական զրույց Անուշ Ասլիբեկյանի հետ․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
15.12.2024 | 20:28
Վարազդատ Լալայանը՝ ծանրամարտի աշխարհի չեմպիոն. Armsport.am
15.12.2024 | 19:20
Տանիքում շինարարական աշխատանքներ իրականացնելիս հանկարծամահ է եղել
15.12.2024 | 19:14
Սուրեն Պապիկյանի գլխավորած պատվիրակությունը մեկնել է Ֆրանսիա
15.12.2024 | 17:40
Հրշեջները մարել են Արշակունյաց պողոտայի հյուրանոցներից մեկում բռնկված հրդեհը
15.12.2024 | 15:19
Հայաստանում սպասվում է փոփոխական եղանակ, լեռնային շրջաններում՝ ձյուն և բուք
15.12.2024 | 14:24
Սոթքում 2022-ի ռազմական ագրեսիայից հետո բնակիչներին են հանձնվել նորակառույցների բանալիները. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
15.12.2024 | 13:04
ԱԺ այգու դռները մի քանի ժամով կբացվեն
15.12.2024 | 12:21
Հրդեհ` Երևանի հյուրանոցներից մեկում. դեպքի վայր են մեկնել 6 մարտական հաշվարկ
15.12.2024 | 11:22
Դժբախտ պատահարի հետևանքով մահացել է Mango-ի հիմնադիրը
15.12.2024 | 10:40
Վրաստանի կողմից Բավրայի անցակետը փակ է կցորդիչով բեռնատարների համար
14.12.2024 | 19:57
Ինչ իրավիճակ է ճանապարհներին 19։35-ի դրությամբ
14.12.2024 | 19:00
Մեքենաների մեջից լսվող երաժշտությունը նախ պետք է կարգավորվի օրենքով, մինչև որ դառնա մտածելակերպ. Սասուն Սահակյան. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
14.12.2024 | 18:52
Կամային հաղթանակ Դանիայի նկատմամբ. ֆուտզալի Հայաստանի ազգային հավաքականի հաջող մեկնարկը ԵՎՐՈ 2026-ի որակավորման հիմնական փուլում
14.12.2024 | 18:16
ՆԳ նախարարը Ոստիկանության անձնակազմի հետ օպերատիվ խորհրդակցություն է անցկացրել
Բոլորը

Արդեն հայտնել էինք, որ ՀՀ կառավարությունը հաստատել է կրթության զարգացման պետական ծրագիրը (այսուհետ՝ ծրագիր) և այն ներկայացրել է Ազգային ժողով (այսուհետ՝ ԱԺ):  Factor.am-ը շարունակում է ներկայացնել ծրագրում կրթության պետական քաղաքականության, ռազմավարական պլանավորման, փաստերի վրա հիմնված քաղաքականությունների, կրթության և ուսումնական հաստատությունների կառավարման համակարգերին վերաբերող ձևակերպումների հետ կապված 17 դիտարկումների շարքը:

Դիտարկում 11

Ծրագրի 77 կետում խոսվում է քաղաքականությունների ու գործողությունների շրջանակի մասին: Նույն 77 կետի 3-րդ ենթակետի «ժբ» ենթա-ենթակետում նշվում է բուհական անձեռնամխելի դրամագլխի ձևավորման մասին:

Հարցեր
1.Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ ՀՀ կառավարությունը նախատեսում է ստեղծել 100% պետական ֆինանսավորմամբ բուհեր, ինչու՞ է հարկավոր անձեռնամխելի դրամագլուխը:
2.Ի՞նչ ուսումնասիրությունների, հետազոտությունների և վերլուծությունների արդյունքում է ՀՀ կառավարությունը եզրահանգել, որ անձեռնամխելի դրամագլուխը կբարելավի բուհերի կողմից նրանց տրամադրության տակ առկա ֆինանսական միջոցների նպատակային, արդյունավետ և խնայողական կառավարումը:

Դիտարկում 12

Կրթության արդյունավետության բարձրացում բաժնում՝ կետ 78-ում, ՀՀ կառավարությունը հայտարարում է, որ «կստեղծվի արդյունավետ, բաց, կատարողականի և վերջնարդյունքների վրա հիմնված կառավարման համակարգ՝ ապահովելով ինքնավարությունը, հզորացնելով ֆինանսավորման համակարգը»:

Հարցեր
1.2018թ. ի վեր ի՞նչ է արել ՀՀ կառավարությունը կրթության համակարգի և հաստատությունների կառավարման համակարգի ինքնավարությունն ապահովելու ուղղությամբ:
2.Ինչպե՞ս է ՀՀ կառավարությունը չափում արդյունավետությունը և ի՞նչ վկայություններ կան (ուսումնասիրություններ, հետազոտություններ, վերլուծություններ), որ գործող համակարգն անարդյունավետ է, որ ՀՀ կառավարությունը գիտի, թե ինչպես ստեղծել կրթության կառավարման արդյունավետ համակարգ և 2018թ. ի վեր քայլեր է ձեռնարկել այդպիսի համակարգ ստեղծելու ուղղությամբ:

Դիտարկում 13

Կրթության արդյունավետության բարձրացում բաժնում, կետ 78-ի առաջին ենթակետի «ե» մասում ՀՀ կառավարությունը հայտարարում է վարչատնտեսական կառավարումն ըստ անհրաժեշտության մասնավորին և համայնքներին փոխանցելու մասին:
1990-ականներին եղել է հանրակրթության հաստատությունների կառավարումը համայնքներին փոխանցելու փորձնական (պիլոտային) ծրագիր, որի իրականացումից հետո ՀՀ իշխանությունները հրաժարվել են այդ գաղափարից:

Հարց
Ի՞նչ նախադրյալներ կան, որոնք վկայում են, որ մասնավոր հատվածը և համայնքները ձևավորել են հանրակրթական հաստատությունները կառավարելու համար անհրաժեշտ կարողություններ (այսինքն, որ մասնավոր ընկերությունը կառաջնորդվի հանրային շահով), իսկ պետական կառավարման համակարգն ունի անհրաժեշտ կարողություններ կառավարիչների գործունեության նկատմամբ վերահսկողություն իրականացնելու համար:

Դիտարկում 14

Ծրագրի մշտադիտարկմանը և ակնկալվող արդյունքներին վերաբերող բաժնի կետ 82-ի ենթակետ 10-ի համաձայն «բնագիտության և մաթեմատիկայի միջազգային գնահատման արդյունքներով Հայաստանի դպրոցականները կցուցաբերեն շարունակական աճ՝ գրանցելով միջինից (500 միավոր) բարձր ցուցանիշներ, համապատասխանաբար՝ 575, 500 չափով»:

Հարցեր
1.Ի՞նչ ուսումնասիրություններ, հետազոտություններ և վերլուծություններ է կատարել ՀՀ կառավարությունը, որեպսզի վերհանի ներկայում արձանագրված ցածր ցուցանիշների պատճառները և որտեղ են դրանք հրապարակվել:
2.ՀՀ կառավարության գնահատականներով ի՞նչ ռեսուրսներ և կարողություններ են անհրաժեշտ վերը նշված նպատակին հասնելու համար:
3.2022-2030թթ. ընթացքում ինչքա՞ն լրացուցիչ ֆինանսավորում է անհրաժեշտ դպրոցականների գիտելիքների բարելավմանն ուղղված ՀՀ կառավարության ծրագրերն ու միջոցառումները կյանքի կոչելու համար:
Արտակ Քյուրումյան, պետական ֆինանսական կառավարման փորձագետ

Շարունակելի․․․

17 դիտարկում կրթության զարգացման պետական ծրագրի վերաբերյալ․ ՄԱՍ 1

17 դիտարկում կրթության զարգացման պետական ծրագրի վերաբերյալ․ ՄԱՍ 2

17 դիտարկում կրթության զարգացման պետական ծրագրի վերաբերյալ․ ՄԱՍ 3