Հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում կներդրվի ուսուցիչներին շնորհվող տարակարգի նոր մեխանիզմ

Լուրեր

13.05.2025 | 23:29
Անկարան չի փոխել դիրքորոշումը՝ ՆԱՏՕ-ն չպետք է լինի ռուս-ուկրաինական պատերազմի մաս․ Էրդողանն ընդունել է ՆԱՏՕ-ի գլխավոր քարտուղարին
13.05.2025 | 23:17
ԱՄՆ վարչակազմն անտեսում է Թբիլիսիին․ Վրաստանի վարչապետը բաց նամակով դիմել է Դոնալդ Թրամփին ու Ջեյ Դի Վենսին
13.05.2025 | 23:02
ՆԳՆ շրջիկ սպասարկման գրասենյակները ծառայություններ կմատուցեն Կոտայքի և Սյունիքի մարզերում
13.05.2025 | 22:55
Ալիևը Թուրքիայի ԱԽ գլխավոր քարտուղարի հետ քննարկել է երկու երկրների հարաբերությունների խորացումը
13.05.2025 | 22:46
Թրամփն ու Սաուդյան Արաբիայի թագաժառանգը 142 միլիարդ դոլարի պաշտպանական պայմանագիր են ստորագրել
13.05.2025 | 22:40
ՀՀ բալանսավորված արտաքին քաղաքականության կարևոր բաղադրիչ է ԵՄ-ի հետ գործընկերության խորացումը՝ ՀՀ քաղաքացիների ձգտումներին համահունչ․ Արարատ Միրզոյան
13.05.2025 | 22:33
ՆԱՏՕ-ի գլխավոր քարտուղարն ուկրաինական հակամարտությունում խաղաղության հնարավորության պատուհան է տեսնում
13.05.2025 | 22:22
Ադրբեջանական Սումգայիթում Bayraktar անօդաչու թռչող սարքեր կարտադրվեն
13.05.2025 | 22:18
Հայաստանի և Լյուքսեմբուրգի ԱԳ նախարարները հանդիպել են ԵԽ նախարարական նստաշրջանի շրջանակներում
13.05.2025 | 22:05
Պատմության ուսուցչուհին հակափաստարկ չունի. Արմավիրի մարզպետարանի արձագանքը` Մերձավանի դպրոցի դասադուլին
13.05.2025 | 22:00
Փաշինյա՛ն, լոլիկ վաճառող միլիոնատերը, Քոչարյանը, Սարգսյանը ինչո՞ւ չպատժվեցին․ դո՛ւ էիր ասում՝ կծեփեմ ասֆալտին․ Նորայր Նորիկյան․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
13.05.2025 | 21:48
Հրշեջ-փրկարարները մարել են ռեստորանի տանիքում բռնկված հրդեհը
13.05.2025 | 21:36
Բրիտանիան Ադրբեջանի «Զանգեզուր» լցանավը ներառել է պատժամիջոցների ցանկում՝ ռուսական նավթ փոխադրելու համար
13.05.2025 | 21:23
Նոան հաղթեց Արարատ-Արմենիային՝ հռչակվելով Հայաստանի գավաթակիր․ ԼՈՒՍԱՆԿԱՐՆԵՐ
13.05.2025 | 21:11
Մխիթար Հայրապետյանն ընդունել է տեխնոլոգիական ոլորտում մեծ ներդրում ունեցող ճապոնացի գիտնական Յոշիակի Հագիվարային
Բոլորը

Կառավարությունը սահմանել է Հանրակրթական ուսումնական հաստատության ուսուցչի տարակարգի շնորհման հանրապետական հանձնաժողովի ձևավորման և գործունեության, տարակարգ ստացած ուսուցիչներին հավելավճար տրամադրելու կարգը․ տեղեկացնում են ՀՀ կառավարությունից։

Արդյունքում նախատեսվում է հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների ուսուցիչներին շնորհվող տարակարգի նոր մեխանիզմի ներդրում, որը հնարավորություն կտա բարեփոխելու տարակարգի ներկայիս համակարգը՝ նպաստելով մասնագիտական ցարգացմանը և հավելավճարի տեսքով աշխատավարձի բարելավմանը՝ մասնագիտական զարգացման և վարձատրության փոխկապակցված մեխանիզմի հիմք հանդիսանալով: Ըստ տարակարգի շնորհման միջոցով ուսուցչի մասնագիտական առաջխաղացման՝ տրվել են բնութագրող անվանումներ՝ 1-ին և 2-րդ տարակարգի դեպքում՝ Ավագ և Հմուտ ուսուցիչ, 3-րդ և 4-րդ տարակարգի դեպքում՝ Վերապատրաստող և Հետազոտող ուսուցիչ։

Առաջարկվող կարգավորմամբ նախատեսվում է արդիականացնել տարակարգի շնորհման գործընթացը՝ այն փոխկապակցելով ուսուցչի մասնագիտական չափորոշիչներին, միաժամանակ «որակավորման տարակարգ» հասկացության սահմանումը «Հանրակրթության մասին» օրենքում խմբագրվել է՝ փոխկապակցելով «մասնագիտական չափանիշ» հասկացությանը, որից ելնելով էլ 3-րդ և 4-րդ տարակարգի դիմելու հնարավորություն ընձեռվում է կամավոր ատեստավորման առնվազն անցողիկ միավորից բարձր արդյունք ցուցաբերած ուսուցիչներին որպես մասնագիտական ցարգացմանը խթանող կարևոր լուծում, քանի որ կամավոր ատեստավորումն ուսուցչի առարկայական գիտելիքի հավաստումն է, հետևաբար տարակարգ ստանալուց առաջ ուսուցիչը պետք է անցնի կամավոր ատեստավորում, որը նաև աշխատավարձի զգալի աճի հնարավորություն կտա: Առաջարկվում են նաև տարակարգերի շնորհման հետ կապված մի շարք կարգավորումներ, մասնավորապես, տարակարգի շնորհման հիմք է ընդունվում կրթության որակ և արդյունավետություն ապահովող անհրաժեշտ մի շարք չափանիշներ, այդ թվում՝ ուսուցչի գործունեության որակական ցուցանիշների առկայությունը։ Հիմնավորման համաձայն՝ նոր կարգը թույլ կտա մեծացնելու համակարգի արդյունավետությունը, խրախուսելու զարգացման հնարավորությունները, նպաստելու և զարգացնելու ուսուցիչների մասնագիտական կատարելագործման շարունակականությունը:

Ինչպես նշել է ԿԳՄՍ փոխնարար Ժաննա Անդրեասյանը, նոր կարգով նախատեսվում է տարակարգի մեխանիզմը փոխկապակցել ուսուցիչների մասնագիտական չափանիշներին։ «Սրանով նաև հնարավորություն ենք ունենում ներդնել ուսուցչի աշխատանքային կարիերայի կամ աշխատանքային առաջխաղացման մոտեցում։ Սրա արդյունքում ուսուցիչը հնարավորություն կստանա, ի լրումն գործող համակարգերի, 10-50 տոկոս հավելավճար ստանալ՝ 5 տարի ժամկետով»,-նշել է նա։

Անդրադառնալով որոշմանը՝ Նիկոլ Փաշինյանը նշել է, որ տարակարգով գնահատվում է, թե ինչքանով է ուսուցիչը ստեղծագործաբար վերաբերվում և ինչքանով է իր իմացած գիտելիքը արդյունավետ և ստեղծագործաբար մատուցում աշակերտին, որպեսզի աշակերտն էլ հնարավորինս հաճույքով ներգրավվի կրթական գործընթացի մեջ:

«Մենք չորս տարակարգ ունենք և ուսուցիչներին գնահատում ենք ըստ այդմ: Այսինքն՝ ատեստավորմամբ աշխատավարձն էականորեն բարձրացնում ենք և տարակարգով կրկին էականորեն բարձրացնում ենք՝ 10-50 տոկոս: Ըստ էության, մենք արձանագրում ենք, որ ոչ թե կառավարությունն է ուսուցչի աշխատավարձը բարձրացնում կամ չբարձրացնում, այլ ուսուցիչն ինքն է որոշում իր աշխատավարձը բարձրացնի, թե չբարձրացնի: Մենք հընթացս այդ որոշմանը եկանք, որովհետև նաև շատ հաճախ պատահում է, որ մի անգամ աշխատավարձ են բարձրացնում, հետո մոռանում են դրա մասին: Մենք եկանք այն եզրակացության, որ և՛ տարակարգերը, և՛ ատեստավորումը կամավոր պետք է հինգ տարին մեկ ցիկլ լինի, և ամեն անգամ պետք է աշխատավարձի ավելի բարձր ստանդարտներ գործեն: Օրինակ՝ 5 տարի հետո մենք պետք է հնարավորություն ստեղծենք, որ ուսուցիչը ստանա 800 հազար դրամ, 1 միլիոն դրամ և այսպես շարունակ»,-ասել է վարչապետը:

Ըստ կառավարության ղեկավարի, սա մի գործընթաց է, որի օրինակը պետք է տարածել պետական կառավարման ամբողջ համակարգում. «Աշխատավարձ բարձրացնելը մի խնդիր է, բայց աշխատավարձի բարձրացման արդյունքում արդյունք ստանալը՝ երկրորդ: Այս փորձը, չեմ ասում որ հենց նույն կերպ, բայց պետք է տարածենք ամեն տեղ. պետք է տարածենք ոստիկանությունում, փրկարար ծառայությունում, զինված ուժերում, պետական կառավարման համակարգում»:

ԿԳՄՍ փոխնարար Ժաննա Անդրեասյանը հավելել է, որ ներկայումս ընթանում է կամավոր ատեստավորման 2-րդ փուլի գործընթացը: «Գործընթացը սկսել ենք սեպտեմբերի 17-ին : Այդ օրերին բավականին բարդ էր, բայց ուզում եմ հատուկ ընդգծել, որ ուսոցիչները եկել են ատեստավորման նույնիսկ Սյունքի, Վայոց ձորի, Գեղրաքունիքի մարզերում: Սա ցույց է տալիս նաև այն կարևորությունը, որ ուսոցիչների կողմից տրվում է գործընթացին: Իհարկե, բոլորս հասկանում ենք, որ ավելի բարդ էր նրանց համար մասնակցությունն այս պայմաններում:

Վերջին ատեստավորման գործընթացները տեղի կունենան այս շաբաթ և կիրակի օրերին: Դրանից հետո ամբողջությամբ կամփոփենք թե՛ մասնակցության տվյալները, թե՛ արդյունքները, որովհետև կա նաև բողոքարկման հնարավորություն: Այս փուլի համար դիմել է շուրջ 4000 ուսուցիչ, որից ավելի քան 1500-ը այս պահին մասնակցել է գործընթացին: Արդեն այս տարվա հոկտեմբերից սկսած կկարողանանք վարձատրել նրանց բարձրացված չափաքանականով: 200 հազար դրամ դրույքաչափ է, որին գումարվում է 30-50 տոկոս հավելավճար՝ արդյունքից կախված»,-ասել է փոխնախարարը

Արձագանքելով՝ Նիկոլ Փաշինյանը նշել է. «Կարծում եմ, որ դա ամենաուժեղ սիմվոլն է իմ այսօրվա ասածի, երբ ի հեճուկս բոլոր բարդությունների, ուսուցիչը հարկ է համարում մասնակցել գործընթացին: Սա առաջին հերթին նշանակում է հավատալ սեփական երկրի ապագային»: