Ղրղզստանը, Ուզբեկստանը և Չինաստանը դեպի Եվրոպա երկաթուղի կկառուցեն՝ շրջանցելով Ռուսաստանը
Քաղաքականություն
20.06.2024 | 22:20Կենտրոնական Ասիայի նախկին խորհրդային երկու հանրապետություններ՝ Ղրղզստանը և Ուզբեկստանը, պայմանավորվել են Չինաստանի հետ դեպի Եվրոպա կառուցել երկաթուղի, որը կշրջանցի Ռուսաստանը, գրում է The Moscow Times-ը:
Նախագծի վերաբերյալ համաձայնագիրը, որը Պեկինը, Բիշքեկը և Տաշքենդը քննարկում են արդեն 27 տարի, կողմերը ստորագրել են հունիսի 6-ին Պեկինում, իսկ շինարարությունը պետք է սկսվի հոկտեմբերին։ 450-500 կմ երկարությամբ երկաթգիծը կդառնա Չինաստանի «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» համաշխարհային նախաձեռնության մի մասը:
«Փորձագետները նշում են, որ բեռնափոխադրումների տարեկան ծավալը կհասնի 15 մլն տոննայի, իսկ վերջնական սպառողներին ապրանքների առաքման ժամկետը կկրճատվի 7 օրով։ Բացի այդ, կստեղծվեն ժամանակակից տարանցիկ և լոգիստիկ ենթակառուցվածք, պահեստներ և տերմինալներ»,- ասել է Ուզբեկստանի նախագահ Շավքաթ Միրզիյոևը։
Ճանապարհը կանցնի Չինաստանի Սինցզյան-Ույղուրական ինքնավար շրջանի Քաշգարից Ղրղզստանի Թորուգարտ, Մակմալ և Ջալալ-Աբադ տարածքներով մինչև Ուզբեկստանի Անդիջան: Այնուհետ մայրուղին կմիանա Կենտրոնական Ասիայի այլ երկրների ճանապարհներին, որտեղից բեռները կուղղվեն դեպի Կասպից ծով, Թուրքիա և Եվրոպա։
Հունիսի 19-ին Ղրղզստանի խորհրդարանը, որի տարածքով անցնելու է երթուղու հիմնական մասը, վավերացրել է Չինաստանի և Ուզբեկստանի հետ ճանապարհի կառուցման մասին համաձայնագիրը։ Համատեղ նախագծային ընկերություն (JPC) կստեղծվի երկրների միջև մայրուղու Ղրղզստանի հատվածը կառուցելու համար: Չինաստանը կտնօրինի դրա 51 տոկոսը, իսկ Ղրղզստանն ու Ուզբեկստանը՝ 24,5-ական տոկոսը։
Միաժամանակ, Ղրղզստանն առանձին ներդրումային համաձայնագիր կկնքի JPC -ի հետ, որը կկառուցի ճանապարհը և կշահագործի այն մինչև վերադարձնի ներդրումները։ Պաշտոնապես չի հայտարարվել, թե որքան ժամանակ JPC -ը կօգտագործի Չինաստան-Ղրղզստան-Ուզբեկստան երկաթուղին։
Շինարարությանը անմիջականորեն կմասնակցի China Railway International-ը: Ծրագրի արժեքը գնահատվում է մոտավորապես 8 միլիարդ դոլար:
«Հարկ է նշել, որ երկաթգիծը կապում է Չինաստանն ու Կենտրոնական Ասիայի երկրները, ինչպես նաև ճանապարհ է բացում դեպի Եվրոպա և Պարսից ծոցի երկրներ տրանսպորտային նոր ուղիներ։ Սա, անկասկած, դրական ազդեցություն կունենա մեր երկրների միջև առևտրատնտեսական համագործակցության վրա»,- ասել է Ղրղզստանի նախագահ Սադիր Ջապարովը։
Նա երկաթուղուց հանրապետության պոտենցիալ եկամուտը գնահատել է տարեկան 200 մլն դոլար։
Մինչ այժմ Չինաստանից Եվրոպա բեռները երկաթուղով փոխադրվում էին Ղազախստանի, Ռուսաստանի և Բելառուսի տարածքով։ Այնուամենայնիվ, ուկրաինական պատերազմի սկզբից ի վեր որոշ ընկերություններ դադարել են օգտագործել ռուսական տարածքը տարանցման համար, նշել է վաշինգտոնյան Jamestown Foundation վերլուծական կենտրոնը։