Սահմանադրության փոփոխությունների անհրաժեշտության ևս մի փաստարկ

Լուրեր

11.12.2025 | 15:19
Փրկարար ծառայողներ ժամանեցին Արցախի ներկայացուցչություն․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.12.2025 | 15:17
Քննիչն իրազեկեց` անթույլատրելի է հրապարակել տեղեկություններ. Ռոման Երիցյան․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.12.2025 | 15:10
Դատապարտելի է Հայաստանի կառավարության դիրքորոշումը․ Արտակ Բեգլարյան․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.12.2025 | 15:06
Կճոյանին ամռանը նոր մեղադրանք է ներկայացվել, թեև վարույթը հարուցվել էր 2024-ի աշնանը 
11.12.2025 | 15:02
Խուզարկություն Արցախի ներկայացուցչությունում // Մոսկվա-Երևան չվերթ է չեղարկվել ԱԹՍ-ների վտանգի պատճառով․ ԼՈՒՐԵՐ
11.12.2025 | 14:59
Նոր վարույթ է, նաև Սամվել Կարապետյանի ցուցմունքին է հղում արել քննիչը. Երիցյան․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.12.2025 | 14:51
ԱՄՆ-ն Եվրոպային է ներկայացրել համաշխարհային տնտեսություն Ռուսաստանի վերադարձի ծրագիրը. WSJ
11.12.2025 | 14:44
Դա անձնական է․ Փաշինյանի խորհրդականը՝ Գարեգին Բ-ի երեխա ունենալու խոսակցության մասին․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.12.2025 | 14:39
7-9 մետր բարձրությամբ արհեստական տոնածառի տեղադրում․ ինչ կարժենա Թալինի ամանորյա ձևավորումը
11.12.2025 | 14:30
Factor TV-ի ահազանգից հետո դատապարտյալը քիմիաթերապիայի առաջին կուրսն է ստացել
11.12.2025 | 14:30
Խուզարկում են Արցախի ներկայացուցչության շենքը. ՈՒՂԻՂ
11.12.2025 | 14:28
Փաշինյանը Սանկտ Պետերբուրգից մեկնել է Մոսկվա․ խոսնակ
11.12.2025 | 14:20
Ուկրաինան առաջին անգամ ԱԹՍ-ով հարվածել է Կասպից ծովում ռուսական նավթային հարթակին
11.12.2025 | 14:11
UFC-ի լեգենդ․ Արման Ծառուկյանն արժանի է տիտղոսային մենամարտի
11.12.2025 | 14:11
Ինչ է կատարվում Արցախի ներկայացուցչությունում․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
Բոլորը

Մեսրոպագիր

 

Սահմանադրական դատարանի շուրջ ճգնաժամի կրքերը չեն հանդարտվում: Դրան անդրադարձավ նաև Նիկոլ Փաշինյանը՝ «Ազատություն» ռադիոկայանին տված հարցազրույցում ու կոշտ հայտարարություններ արեց 2015 թվականին սամանադրական փոփոխությունների բուն գործընթացի և նախագծի հեղինակների իրական նպատակների մասին:

Մենք այդ  թնջուկին չէ, որ կանդրադառնանք, այլ Սահմանադրության փոփոխությունների տեքստի մի այլ«վրիպակի»:

Խոսքը մարդու իրավունքներին վերաբերող հոդվածներում այդ իրավունքների սահմանափակումների մասին է:

ՀՀ Սահմանադրության նախորդ (2005 թվականի փոփոխություններով) տեքստում մարդու իրավունքների սահմանափակումները ձևակերպված էին. «…հիմնական իրավունքները և ազատությունները կարող են սահմանափակվել միայն օրենքով, եթե դա անհրաժեշտ է ժողովրդավարական հասարակությունում պետական անվտանգության, հասարակական կարգի պահպանման, հանցագործությունների կանխման, հանրության առողջության ու բարոյականության, այլոց սահմանադրական իրավունքների և ազատությունների, պատվի և բարի համբավի պաշտպանության համար»:

Նմանատիպ ձևակերպում է տրված նաև Մարդու իրավունքների եվրոպական կոնվենցիայում. «Այդ ազատությունների իրականացումը, որը պարտավորություններ և պատասխանատվություն է ենթադրում, կարող է պայմանավորվել այնպիսի ձևականություններով, պայմաններով, սահմանափակումներով կամ պատժամիջոցներով, որոնք նախատեսված են օրենքով և անհրաժեշտ են ժողովրդավարական հասարակությունում՝ ի շահ պետական անվտանգության, տարածքային ամբողջականության կամ հասարակական անդորրի, անկարգությունները կամ հանցագործությունները կանխելու, առողջությունը կամ բարոյականությունը, ինչպես և այլ անձանց հեղինակությունը կամ իրավունքները պաշտպանելու, խորհրդապահական բնույթի տեղեկատվության հրապարակումը կանխելու կամ արդարադատության հեղինակությունն ու անաչառությունը պահպանելու նպատակով»։

Իսկ հիմա նայենք ՀՀ գործող Սահմանադրությունը (2015 թ. փոփոխություններով): Այստեղ 2-րդ՝ «Մարդու և քաղաքացու հիմնական իրավունքները և ազատությունները» գլխում, յուրաքանչյուր իրավունքի սահմանումից հետո դրա սահամանափակումները ձևակերպված են այսպես. «…կարող է սահմանափակվել միայն օրենքով` պետական անվտանգության, երկրի տնտեսական բարեկեցության, հանցագործությունների կանխման կամ բացահայտման, հասարակական կարգի, առողջության և բարոյականության կամ այլոց հիմնական իրավունքների և ազատությունների պաշտպանության նպատակով»:

Նկատեցի՞ք տարբերությունը: Այստեղ հեղինակները «մոռացել են» մի չնչին բան. «…եթե դա անհրաժեշտ է ժողովրդավարական հասարակությունում» ձևակերպումը:

Կարծում եք դա պատահակա՞ն է դուրս մնացել, վրիպե՞լ է կարկառուն իրավաբանների աչքից: Բնավ: Մենք՝ տարբեր ոլորտների մի քանի փորձագետներ դեռ նախագծի քննարկումների ժամանակ բազմիցս սա մատնացույց ենք արել: Բայց մեզ լսողն ո՞վ էր, չէ՞ որ մենք դիլետանտներ ենք…

Մեզ չէին էլ լսի, որովհետև նպատակ էր դրված ամեն գնով հավերժացնելու այն ժամանակ իշխող ուժի և նրա ղեկավարի կառավարումը: Իսկ դրա համար պետք էր ձևակերպում, որը հնարավորություն կտար ցանկացած պահի սահմանափակել մեր իրավունքները օրենքով՝ առանց հիմնավորելու դրա անհրաժեշտությունը:

Ես չեմ կարող ելնել լավ իշխանության կանխավարկածից: Ցանկացած իշխանության մոտ էլ կարող է մարդու իրավունքները սահմանափակելու գայթակղություն առաջանալ: Ոչինչ, եթե դա գայթակղություն էլ մնա, սակայն եթե դա վերածվի բուռն ցանկության, ապա իշխանությունը կարող է օգտվել այս «վրիպակից» և օրենքով սահմանել, ասենք, որ գնաճի մասին խոսելը սպառնում է երկրի տնտեսական բարեկեցությանը (ի դեպ՝ «երկրի տնտեսական բարեկեցության» նպատակն էլ նորամուծություն է, որ ոչ մի միջազգային փաստաթղթում չի հանդիպում), հետևաբար արգելվում է այդ մասին գրել լրատվամիջոցներում (հիշո՞ւմ եք՝ նախկին վարչապետ Տիգրան Սարգսյանի խոսքը լրագրողներին՝ «գներն աճում են, որովհետև դուք գրում եք այդ մասին»): Կրկնում եմ՝ դա կսահմանվի օրենքով: Իսկ անհրաժեշտությունը հիմնավորելու կարիք չի զգացվի. գործող Սահմանադրությունը դա չի պարտադրում:

Ահա ևս մի փաստարկ, որ ոչ թե օրվա իշխանությանը, այլ երկրին ծառայելու կոչված նոր Սահմանադրության արագ մշակումը անհրաժեշտություն է:

 

Մեսրոպ Հարությունյան