Ովքեր են հայկական մեդիաների սեփականատերերը. պատասխաններ ու հարցեր՝ նոր շտեմարանում. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
Քաղաքականություն
22.10.2025 | 22:17Ովքեր են վերահսկում հայաստանյան մեդիայի բովանդակությունը․ Հայաստանի 42 ամենաազդեցիկ լրատվամիջոցները տիրապետող ընկերությունների և սեփականատերերի մասին տեղեկատվությունն այժմ հասանելի է բոլորին։ Այսօր գործարկվեց «Մեդիայի սեփականության մոնիթորինգ Հայաստան» կայքը, որը տվյալների շտեմարան է․ այստեղ տեղեկություններ կան ինչպես մեդիայի սեփականատերերի, այնպես էլ լրատվամիջոցների ֆինանսական աղբյուրների մասին։
Հետազոտությունը Հայաստանում իրականացրել է «Հետքը»՝ «Մեդիայի գլոբալ ռեգիստր» կազմակերպության հետ համագործակցությամբ։ Այն համաֆինանսավորվել է «Ֆրիդոմ Հաուս Հայաստան»-ի և Գերմանիայի արտաքին գործերի նախարարության «Արևելյան գործընկերություն» ծրագրի կողմից։
Ըստ հետազոտության՝ Հայաստանում մեդիայի սեփականատերերի ցանկում կան ինչպես անհատ գործարարներ, այնպես էլ պետական կառույցներ, արտասահմանյան կառավարություններ, միջազգային գործակալություններ և քաղաքական կազմակերպություններ։
Հետազոտության տվյալները ձեռք են բերվել բաց աղբյուրներից։ Եթե դրանք հանրությանը հասանելի չեն եղել, ապա տեղեկատվությունը ձեռք է բերվել լրատվամիջոցներից՝ ուղիղ հարցումներով, պետական հաստատություններից, քաղաքական գործիչներից և հետազոտական ինստիտուտներից։
Ինչպե՞ս անել, որ լրատվամիջոցները ծառայեն հանրային, այլ ոչ թե մասնավոր, քաղաքական կամ բիզնես շահերին, արդյո՞ք մեդիայի թափանցիկությունը ՀՀ-ում պահանջված է․ մեդիայի ներկայացուցիչներն ու ոլորտի մասնագետները հենց այս հարցերն էին քննարկում։
Ըստ հետազոտության՝ Factor TV-ն համարվում է մեդիադաշտի սակավաթիվ թափանցիկ գործող լրատվամիջոցներից մեկը․ արձանագրման համար հիմք է հանդիսացել պաշտոնական էջում սեփականության վերաբերյալ ամբողջական տեղեկատվության պրոակտիվ կերպով հրապարակումը, տվյալների պարբերական թարմացումը։
Արդյո՞ք իրավական դաշտը և այսօր գործող կարգավորումներն ապահովում են մեդիայի գործունեության թափանցիկությունը։ Ի՞նչ հավելյալ լիազորությունների կարիք ունի Հեռուստատեսության և ռադիոյի հանձնաժողովն իր գործունեությունն արդյունավետ իրականացնելու համար։
«Մեդիայի սեփականության մոնիթորինգ Հայաստան» ծրագրի տվյալների բազայի վերլուծությունը ցույց է տալիս, որ մեդիան Հայաստանում հիմնականում պատկանում կամ ղեկավարվում է քաղաքականապես ակտիվ անհատների կողմից։ Առաջիկայում մոնիթորինգի թիմը շարունակելու է հետազոտել հայաստանյան մեդիան՝ պարզելու լրատվամիջոցների իրական շահառուներին։
Մանրամասները՝ տեսանյութում։
Անի Թամրազյան