Սովորել ոչ թե հանուն գնահատականի, այլ՝ գիտելիքի․ ի՞նչ փոփոխություններ են առաջարկվում կրթության չափորոշիչներում. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ

Լուրեր

17.11.2024 | 23:31
Պաշտոնանկություններ կառավարությունում․ 2 նախարար, ուժային կառույցների ղեկավարներ ու ՊԵԿ նախագահն ազատման դիմում են ներկայացրել
17.11.2024 | 23:16
Բայդենը թույլատրել է Ուկրաինային օգտագործել ԱՄՆ-ից մատակարարված հեռահար հրթիռները․ AP
17.11.2024 | 22:46
Փաշինյանը մեկնում է Վատիկան, հանդիպելու է Հռոմի Պապին
17.11.2024 | 21:43
ԵՄ ինտեգրումը Վրաստանի արտաքին քաղաքականության գլխավոր առաջնահերթությունն է
17.11.2024 | 21:00
Ի՞նչ գույն ունի գինին անապատում. ապաքաղաքական զրույց Ավագ Հարությունյանի հետ. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
17.11.2024 | 19:53
Հայաստանի հավաքականը 1:2 հաշվով հաղթեց Լատվիայի թիմին
17.11.2024 | 18:22
Երևանում կկայանա աշխարհահռչակ շանսոնյե Շառլ Ազնավուրին նվիրված «Մսյո Ազնավուր» ֆիլմի պրեմիերան
17.11.2024 | 18:05
ԱԺ պաշտպանության և անվտանգության հարցերի մշտական հանձնաժողովը նախաձեռնել է ընդլայնված կազմով հանդիպում․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
17.11.2024 | 17:39
Ալիևն ԱՄՆ կոնգրեսականների հետ հանդիպմանը դժգոհել է ՀՀ Սահմանադրությունից
17.11.2024 | 16:37
Գործադիրը խորհրդարան է ներկայացրել փաթեթ՝ հիմքում դնելով բարձր տեխնոլոգիական ոլորտի աջակցությունը․ ԱԺ․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
17.11.2024 | 15:32
Աղվանի-Տաթև ավտոճանապարհին բեռնատարները մերկասառույցի պատճառով չեն կարողացել շարունակել ընթացքը
17.11.2024 | 15:00
Չինաստանում ուսանողը քոլեջում հարձակում է գործել․ սպանվել է 8 մարդ
17.11.2024 | 14:19
Նոյեմբերի 18-ի երեկոյան ժամերին և 19-ին սպասվում է կարճատև անձրև
17.11.2024 | 13:38
Շախմատի Եվրոպայի անհատական առաջնություն․ հայ շախմատիստները պայքարում են մեդալների համար
17.11.2024 | 13:26
Ակադեմիական միջավայրի ձեր այսօրը ուղղակիորեն պայմանավորում է ձեր վաղվա անելիքը․ նախարարի շնորհավորանքը
Բոլորը

Երեխաները կսովորեն ոչ թե հանուն գնահատականի, այլ հանուն գիտելիքի: Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունն առաջարկում է վերանայել 2010 թվականին ընդունված կրթության չափորոշիչների վերաբերյալ որոշումը։

Հանրակրթական դպրոցները կհրաժարվեն մինչև 5-րդ դասարանների աշակերտներին գնահատելուց, միջին և ավագ դպրոցներում անբավարար գնահատականներ չեն լինի, կվերանա նաև դպրոցներում երեխային նույն դասարանում թողնելու պրակտիկան։

Նախագծի հեղինակները կարծում են, որ տասնամյակներ շարունակ գործող համակարգով աշակերտը ձգտում է լավ հիշել սովորածը՝ գնահատական ստանալու համար, իսկ ուսուցիչը դասավանդում է այնպես, որ աշակերտները ստացած գիտելիքը հիշեն մինչև թեմատիկ գրավոր աշխատանքը կամ քննությունը։

Սրա փոխարեն ԿԳՄՍ նախարարությունն առաջարկում է ներդնել կարողությունների վրա հիմնված համակարգ․ այսինքն՝ կսահմանվի շրջանավարտի ակնկալվող վերջնարդյունքը։  Փոփոխությունների նախագիծն արդեն հրապարակվել է իրավական ակտերի հրապարակման e-draft հարթակում և բուռն քննարկումների առիթ դարձել։ Նախագիծն այս պահին ստացել է 50 կողմ և 54 դեմ ձայներ։

Ինչպե՞ս են գնահատում ոլորտի մասնագետները և փորձագետները նախարարության նախաձեռնած այս փոփոխությունները, արդյո՞ք դրանք լուծում կտան կրթության ոլորտում առկա խնդիրներին։

Կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանի խոսքով՝ կարողությունների վրա հիմնված կրթական համակարգն արդեն իսկ օգտագործվում է աշխարհի շատ երկրներում և համարվում է լավագույն փորձը։ Նա, սակայն, նշում է՝ հստակ չէ այն ճանապարհը, թե ինչպես են այս փոփոխություններն իրականացվելու։

Նախագծով առաջարկվում է նաև ավելի շատ ազատություն տալ դպրոցներին՝ հնարավորություն ընձեռելով հիմնական ուսումնական պլանի վրա մշակել դպրոցի սեփական ուսումնական պլանը։ Միևնույն ժամանակ, սահմանվում են պարտադիր չորս առարկաները՝ հայոց լեզու և գրականություն, մաթեմատիկա, հայոց պատմություն և օտար լեզու, որոնք ունեն երաշխավորված ժամաքանակ բոլոր դպրոցներում։ Կրթության փորձագետն այս փոփոխությունը ևս դրական է գնահատում։

Կրթական քաղաքացիական նախաձեռնության անդամ Վահրամ Սողոմոնյանի կարծիքով՝ կարևոր է, որ աշակերտները սովորեն ոչ թե պատժող գործիքներով, այլ խթանող։ Այս առումով Սողոմոնյանը դրական է գնահատում առաջարկվող փոփոխությունները։

Իսկ տարրական դասարանի ուսուցչուհի Աննա Գրիգորյանի կարծիքով՝ գնահատականից բացի՝ երեխային մոտիվացնելու շատ այլ ձևեր կան, և պետությունը պետք է վստահի ուսուցչին՝ չդնելով նրան կաղապարների մեջ։

Նշենք, որ այս փոփոխությունների նախագիծը նախատեսվում է ընդունել հուլիսի 7-ից հետո։ Ըստ նոր չափորոշիչների՝ կփոխվեն նաև դասագրքերը։ Ոլորտի պատասխանատուները նշում են՝ վերջնական փոփոխությունների և դրական արդյունքի հասնելու համար պետք է համագործակցել, ակտիվ մասնակցել քննարկումներին ու ներկայացնել առաջարկություններ։

Մանրամասները տեսանյութում։

Անժելա Պողոսյան