Ինչո՞ւ Սարյանը չնկարեց Ստալինի դիմանկարը. ապաքաղաքական զրույց Սոֆյա Սարյանի հետ. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ

Լուրեր

12.01.2025 | 14:16
Առաջիկա օրերին օդի ջերմաստիճանն էապես չի փոխվի
12.01.2025 | 14:00
Շրջապտույտ, որ կայսրությունները սերմանել են մեզանում, որ չունենանք պետություն․ Փաշինյան
12.01.2025 | 13:35
Ոչ պարտադրվածն է խաղաղություն, ոչ մուրացածը․ Փաշինյան
12.01.2025 | 13:20
Երկրաշարժ՝ Վրաստանում
12.01.2025 | 13:05
Արտարժույթների փոխարժեքները՝ հունվարի 12-ի դրությամբ
12.01.2025 | 12:34
Կանխվել է Վերին Խոտանան գյուղի հարակից տարածքում բռնկված հրդեհի տարածումը դեպի անտառ
12.01.2025 | 12:27
Կալիֆոռնիայում մոլեգնած հրդեհները 16 մարդու կյանք են խլել
12.01.2025 | 12:00
Շվանիձոր-Նռնաձոր-ՀՀ սահման ավտոճանապարհին կատարվելու են պայթեցման աշխատանքներ
12.01.2025 | 11:41
Հրդեհ՝ Հյուսիսային պողոտայի սուպերմարկետներից մեկի պահեստային հատվածում
12.01.2025 | 11:24
Տեղ-տեղ մերկասառույց, մառախուղ․ իրավիճակը ՀՀ ճանապարհներին
12.01.2025 | 11:01
Անկախությունն արտաքին միջավայրը կառավարելու հմտություն է․ Փաշինյան
12.01.2025 | 10:36
Լեռնագնացները չեն կարողացել ինքնուրույն իջնել Բջնիի անտառամերձ հատվածից, օգնել են փրկարարները
12.01.2025 | 10:21
Փրկարարներն արգելափակումից դուրս են բերել 8 ավտոմեքենա
12.01.2025 | 10:06
Լարսը բաց է
12.01.2025 | 00:54
Կիևյան փողոցի տներից մեկում հրդեհ է բռնկվել. դեպքի վայր է մեկնել չորս մարտական հաշվարկ
Բոլորը

Factor TV-ի A-politic հաղորդաշարի հյուրն է Մարտիրոս Սարյանի տուն-թանգարանի գլխավոր ֆոնդապահ Սոֆյա Սարյանը: Նրա բնորոշմամբ՝ Վարպետի ստեղծագործության առանձնահատկությունն այն է, որ նա երբեք չէր բավարարվում ձեռք բերածով, չէր «շահագործում» այն հնարքները, որոնք իրեն հաջողություն էին բերում:

Սարյանի ստեղծագործական կյանքի առաջին շրջանը նշանավորվեց, մասնավորապես, արևելքի նկատմամբ հետաքրքրությամբ: Լինելով Ռուսաստանում ու Եվրոպայում արդեն ճանաչված գեղանկարիչ՝ նա այցելեց Կոստանդնուպոլիս, Եգիպտոս, Պարսկաստան՝ ուսումնասիրելու արևելյան արվեստն ու ընդլայնելու իր արտահայտչամիջոցները: Այդ շրջանում նա սկսեց նկարել եգիպտական դիմակներ, որոնք, ըստ արվեստագետների, խորհրդանշում էին կյանքի ու մահվան անքակտելի կապը:

Մեծ գեղանկարիչն իր կյանքում ունեցել է մի քանի ճգնաժամային ժամանակահատվածներ: Դրանցից մեկը պայմանավորված էր նրանով, որ երբ 1920-ականների վերջին նա Ֆրանսիայից վերադառնում էր Հայաստան, նավի վրա այրվեցին Փարիզում նկարած մի քանի տասնյակ կտավներ: Մյուսը՝ ֆորմալիզմի մեջ մեղադրանքներն էին ու հետապնդումները, որոնք ծավալվել էին Խորհրդային Միությունում բոլոր տաղանդավոր արվեստագետների դեմ: Հաղորդման հյուրը հետաքրքիր փաստեր է բերում այն մասին, որ Սարյանը, ըստ էության, կարողացավ խուսափել Ստալինի դիմանկարը կերտելուց՝ պնդելով, որ նա չի կարող դա անել լուսանկարների հիման վրա:

Մանրամասները՝ տեսանյութում:

Արամ Աբրահամյան