Տարածքային կառավարումը իրավական ճգնաժամի մեջ է

Լուրեր

20.05.2024 | 23:30
Վերահաստատում ենք մեր խոր մտահոգությունը. Լրագրողական կազմակերպությունները՝ լրագրողների նկատմամբ ճնշումների առնչությամբ
20.05.2024 | 23:16
Հրամանատարաշտաբային զորավարժությանը խաղարկվել են իրական պայմաններին մոտեցված մարտավարական դրվագներ
20.05.2024 | 23:14
Կոտայքի մարզում հեղուկ գազի լցակայանի գործունեություն է դադարեցվել
20.05.2024 | 22:59
Ջրատարի մեջ քաղաքացու դի է հայտնաբերվել
20.05.2024 | 22:44
Միրզոյանը ցավակցություն է հայտնել Վիեննայում համաժողովին մասնակցող Իրանի ներկայացուցչին
20.05.2024 | 22:38
Թուրքիայում մեկօրյա համազգային սուգ է հայտարարվել Իրանի նախագահի մահվան կապակցությամբ
20.05.2024 | 22:26
Էլեկտրաէներգիայի պլանային անջատումներ՝ Երևանում և 6 մարզում
20.05.2024 | 22:13
Հռոմի պապը բոլոր պատերազմող երկրներին խաղաղության բանակցությունների ճանապարհը գտնելու կոչ է արել
20.05.2024 | 21:59
ԱՄՆ-ն չի կարող ենթադրություններ անել, թե ինչն է եղել Ռայիսիի ուղղաթիռի կործանման պատճառը. Օսթին
20.05.2024 | 21:41
ՄԻՊ-ն ու Մոնա Լառուսը քննարկել են մարդու իրավունքների պաշտպանության ոլորտում առկա մարտահրավերները
20.05.2024 | 21:29
Էրդողանն ու Ալիևը հեռախոսազրույց են ունեցել
20.05.2024 | 21:14
Հայաստանի և Չեխիայի ԱԳ նախարարները մտքեր են փոխանակել նաև տարածաշրջանային թեմաների շուրջ
20.05.2024 | 21:00
Ցնցումներ են սպասվում Իրանի նախագահի մահից հետո․ ռումբը ով էլ պայթեցնի՝ ՀՀ-ն պիտի պատրաստվի․ Հրաչյա Արզումանյան․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
20.05.2024 | 20:51
Փոխվարչապետն ընդունել է Կայունացման և զարգացման եվրասիական հիմնադրամի գործադիր տնօրենին
20.05.2024 | 20:40
Ալիևը հայտարարել է, թե «տարածաշրջանում խաղաղության հասնելու պատմական հնարավորություններ են առաջացել»
Բոլորը

Հայաստանում կառավարման համակարգի փոփոխման հետ զուգահեռ մի շարք իրավական ակտերում և օրենքներում պետք է կատարվեին փոփոխություններ: 2017 թվականին ձևավորված խորհրդարանը և այդ խորհրդարանի մեծամասնության ձևավորած կառավարությունը պետք է օրենքները համապատասխանեցներ Սահմանադրությանը: ՀՀ Սահմանադրության (2015 թ-ի փոփոխություններով) 6-րդ հոդվածը սահմանում է, որ պետական և տեղական ինքնակառավարման մարմիններն ու պաշտոնատար անձինք իրավասու են կատարելու միայն այնպիսի գործողություններ, որոնց համար լիազորված են Սահմանադրությամբ կամ օրենքներով:

 

Սահմանադրության 159-րդ հոդվածն էլ  սահմանում է, թե որոնք են պետական կառավարման մարմինները․ «Պետական կառավարման համակարգի մարմիններն են նախարարությունները, ինչպես նաև Կառավարությանը, վարչապետին և նախարարություններին ենթակա այլ մարմիններ, որոնց կազմավորման կարգը և լիազորությունները սահմանվում են օրենքով»: Սահմանադրության 160-րդ հոդվածն էլ սահմանում է, որ Կառավարությունը մարզերում իր տարածքային քաղաքականությունն իրագործում է մարզպետների միջոցով: Մարզպետներին նշանակում և ազատում է Կառավարությունը և նրանք համակարգում են պետական կառավարման մարմինների տարածքային ստորաբաժանումների գործունեությունը, բացառությամբ օրենքով սահմանված դեպքերի:

 

Մինչև 2018 թվականի ապրիլի 9-ը Հայաստանի մարզերում պետական կառավարումն իրականացվել է նախագահի 1997 թվականի ՆՀ-728 հրամանագրով: Հրամանագիրը մանրամասն նկարագրում է, թե ինչպիսին է մարզպետի գործունեությունը Կառավարության տարածքային քաղաքականության իրականացման առանձին բնագավառներում: Հրամանագիրը հիմք էր ստեղծել առհասարակ մարզպետարանների կառուցվածքի և գործունեության համար:

 

Նկատենք, որ այժմ Իրավական ակտերի պաշտոնական տեղեկագրում (arlis.am) նախագահի այս հրամանագրի կարգավիճակը նշված է որպես չգործող: Հետևաբար, հարց է առաջանում, թե ինչ իրավական ակտի հիման վրա է Հայաստանի կառավարությունը մարզերում իրականացնում պետական կառավարում:

 

Այս հարցի պատասխանը փորձեցինք ստանալ Տարածքայն կառավարման և զարգացման նախարար Սուրեն Պապիկյանի մամուլի խոսնակ Արմինե Մուրադյանից: Վերջինս նշեց, որ Սահմանադրությամբ խնդիրը կարգավորվում է՝ հղում կատարելով 160-րդ հոդվածին։ «Օրենքի հետ կապված կարող եմ ասել, որ նախարարությունը մշակել է օրենքի նախագիծ, որն այս պահին լրամշակման փուլում է և մոտ ժամանակներս կներկայացվի կառավարություն», – ասաց Արմինե Մուրադյանը: Հարցին, թե ո՞րն է պատճառը, որ հրամանագրի ուժը կորցրած լինելուց առաջ չի ընդունվել ոլորտը կարգավորող օրենքը, նախարարի մամուլի քարտուղարը պատասխանեց. «Քանի որ այն ժամանակ նախորդ իշխանությունն էր, խնդրի պատասխանատվությունը և հարցը նրանց հետ պետք է կապված լինեն և ավել ինֆորմացիա այս հարցով չեմ կարող տրամադրել»:

 

Նշենք, որ մարզերում պետական կառավարում իրականացնելու իրավական հիմքերի բացակայության գլխավոր պատասխանատուն նախկին Կառավարությունն է ի դեմս Տարածքային կառավարման և զարգացման նախկին նախարար Դավիթ Լոքյանի և վարչապետ Կարեն Կարապետյանի, քանի որ մինչև նախագահի 1997թ․-ի հրամանագրի ուժը կորցրած ճանաչելու պահը Տարածքային կառավարման և զարգացման նախարարությունը պարտավոր էր մշակել և Կառավարության դատին ներկայացնելուց հետո Ազգայի ժողովին ներկայացնել ոլորտը կարգավորող օրենսդրական նախագիծ:

 

Այս իրավիճակը մտահոգիչ է, քանի որ իրավական հիմքի բացակայության հետևանքով մարզպետների կայացրած որոշումները կարող են դատարաններում համարվել ոչ իրավաչափ և մարզերը կանգնեցնել կառավարման ճգնաժամ առաջ:

 

Տիրայր Մուրադյան
«Իրազեկ քաղաքացիների միավորում»