Ոստիկանությունը և ԱԱԾ-ն ցանկանում են դարձնել անհատական ենթակայության կառույցներ
Քաղաքականություն
25.01.2018 | 16:27Հայաստանի պետական կառավարման իբր թե խոհրդարանական մոդելով կառուցված համակարգն ավելի կենտրոնացված և բրգաձև կառուցվածք կունենա, քան թե ներկայիս կիսանախագահականը:
Այս կարևորագույն խնդիրը Հայաստանի իշխանությունները պատրաստվում են լուծել «Պետական կառավարման համակարգի մարմինների մասին» օրենքով, որի նախագիծը ՀՀ արդարադատության նախարարությունն այսօր շրջանառության մեջ է դրել:
Այս օրինագծով սահմանվում են կառավարությանն առընթեր մարմինները, որոնք նախագծում ներկայացվում են նոր անվանումով՝ «Կառավարության ենթակա մարմիններ»: Ներկայումս կառավարությանն առընթեր ութ մարմին գոյություն ունի, դրանք են.
- Ազգային անվտանգության ծառայությունը
- Անշարժ գույքի կադաստրի պետական կոմիտեն
- Ոստիկանությունը
- Միջուկային անվտանգության կարգավորման պետական կոմիտեն
- Պետական գույքի կառավարման վարչությունը
- Պետական եկամուտների կոմիտեն
- Քաղաքաշինության պետական կոմիտեն
- Քաղաքացիական ավիացիայի գլխավոր վարչությունը
Վերը նշված օրինագծով կառավարության ենթակայության մարմինները կլինեն 12-ը, դրանք են.
- Պետական եկամուտների կոմիտեն.
- Քաղաքաշինության կոմիտեն.
- Միջուկային անվտանգության կարգավորման կոմիտեն.
- Վիճակագրական կոմիտեն.
- Առողջապահական տեսչական մարմինը.
- Հրդեհային և տեխնիկական անվտանգության տեսչական մարմինը.
- Բնապահպանական և ընդերքի տեսչական մարմինը.
- Գյուղատնտեսական տեխնիկայի տեսչական մարմինը.
- Էներգետիկայի տեսչական մարմինը.
- Կրթության տեսչական մարմինը.
- Շուկայի վերահսկողության տեսչական մարմինը
- Տրանսպորտի տեսչական մարմինը:
Ինչպես տեսնում ենք՝ կառավարությանը ենթակա կառույցների ցանկից բացակայում են ուժային մարմինները, մասնավորապես, ՀՀ ոստիկանությունը և ՀՀ ազգային անվտանգության ծառայությունը: Բացի այդ, նախկինում գերատեսչական ենթակայության տակ եղած մարմիններից մի քանիսը դառնալու են կառավարության ենթակայության, ինչպես նաև կառավարության ներկայիս առընթեր մարմիններից մի քանիսի անունները փոփոխվելու են:
Ինչևէ, կառավարության ենթակայության մարմինների իրավասության շրջանակները ներկայացված են օրինագծի 4-րդ հոդվածում, այն է. «Կառավարությանը ենթակա մարմինն ապահովում է Կառավարության քաղաքականության՝ օրենքով իրեն վերապահված առանձին ուղղության իրականացումը, ինչպես նաև աջակցում է իրեն վերապահված ուղղության շրջանակներում Կառավարության քաղաքականության մշակմանը»: Կառավարության ենթակայության մարմինների և նախարարությունների իրավասությունների շրջանակը գրեթե նույնն է, մեկ տարբերությամբ՝ նախարարությունները կառավարության՝ իրենց վերապահված ոլորտի քաղաքականությունն իրականացնելուց բացի, այն նաեւ մշակում են: Իսկ կառավարության ենթակայության մարմինները զբաղվելու են միայն կառավարության քաղաքականության իրականացմամբ, քաղաքականության մշակման հարցում միայն իրավասու են աջակցել:
Ինչ վերաբերում է ամենակարևոր՝ ուժայինների կարգվիճակի հարցին, ապա «Պետական կառավարման համակարգի մարմինների մասին» օրինագծի հեղինակները նրանց համար հատուկ՝ նոր կարգավիճակ են հորինել՝ «Վարչապետին ենթակա մարմիններ»: Նրանց իրավասությունները շարադրված են օրինագծի 5-րդ հոդվածի 1-ին կետում, այն է. «Վարչապետին ենթակա մարմինները գործում են ազգային անվտանգության, ոստիկանության, պետական պահպանության և պետական վերահսկողության ոլորտներում»: Իսկ նույն հոդվածի 2-րդ կետում թվարկված են, թե որոնք են լինելու վարչապետի ենթակայության մարմինները, դրանք են.
- Ազգային անվտանգության ծառայությունը.
- Ոստիկանությունը.
- Պետական պահպանության ծառայությունը.
- Պետական վերահսկողական ծառայությունը:
Այսինքն, ուժային կառույցների թիվը ևս մեկով ավելանում է: Պետական պահպանության ծառայությունը ներկայումս գործում է ՀՀ ազգային անվտանգության ծառայության կազմում՝ առանձնացված կառույցի տեսքով և զբաղվում է բարձրաստիճան պաշտոնատար անձանց պահպանությամբ:
Իսկ ինչ վերաբերում է «Պետական վերահսկողական ծառայություն» անվամբ նոր ստեղծվելիք մարմնին, կարելի է ենթադրել, որ այն, որպես այդպիսին, լինելու է հանրապետության նախագահի ներկայիս վերահսկողական ծառայությունը:
Փաստորեն, եթե Հայաստանի իշխանությունները չմտափոխվեն և խորհրդարանական իրենց մեծամասնությանը հրահանգեն օրինագիծն այս տեսքով հաստատել եւ այն ապրիլի 9-ից ուժի մեջ մտնի, ապա այդ պահին Հայաստանը կունենա վարչապետի ԱԱԾ, վարչապետի Ոստիկանություն, վարչապետի ՊՊԾ ու վարչապետի վերահսկողական ծառայություն: Փաստացի, ոստիկանությունը և ԱԱԾ-ն կգործեն հակասահմանադրական տիրույթում, քանի որ լինելով առանձին պաշտոնյայի ենթակայության կառույցներ, կիրականացնեն հետաքննչական, իսկ ԱԱԾ-ի դեպքում՝ նաև քննչական գործառույթներ: Սա նույնն է, թե վարչապետի թիկնապահները սկսեն մարդկանց ձերբակալել, մեղադրանքներ առաջադրել և այսպես շարունակ:
Ակնհայտ է, որ այս օրինագիծը գրվել է կոնկրետ մեկ անձի՝ Սերժ Սարգսյանի համար: Օրինագիծը կազմվել է այն մտայնությամբ, որ ապրիլի 9-ից հետո հենց նա է լինելու Հայաստանի վարչապետը: Հեղինակներին չի հուզել այն փաստը, որ Ոստիկանության և ԱԱԾ-ի իրավական կարգավիճակը նվազեցնելով, այդ մարմինները փաստացի իրավունք չպիտի ունենան իրացնել այն գործառույթները, որոնք ներկայումս վերապահված է այդ երկու գերատեսչություններին: Կարևորը՝ Սերժ Սարգսյանի սրտով լինի:
Վահան Հարությունյան