«Խելացի» անասնագոմեր. որքա՞ն ժամանակ է պետական կառավարման համակարգը ծախսում կարևորի և երկրորդականի վրա

Լուրեր

01.11.2024 | 23:19
Հրդեհ Գյումրու տներից մեկում
01.11.2024 | 23:00
Թուրքիան 2021թ․ ի վեր մերժել է պայմանական վաղաժամկետ ազատ արձակել ավելի քան 8521 բանտարկյալների՝ թիրախավորելով քաղբանտարկյալներին
01.11.2024 | 22:44
Տաջիկստանում 1500 մարդ է ձերբակալվել` «կախարդների դեմ ուժեղացված ստուգման» ժամանակ
01.11.2024 | 22:29
Թուրքիայի իշխանությունները ծրագրում են «օտարերկրյա գործակալների» մասին օրենք ընդունել՝ քննադատության դեմ պայքարելու համար․ Bloomberg
01.11.2024 | 22:14
Ժնևի ՄԱԿ-ի գրասենյակում բացվել է Հայաստան-Ֆրանսիա բարեկամության սենյակ
01.11.2024 | 22:00
Զգուշացե՛ք, դռները չեն փակվում. քաոսային իրավիճակ` մետրոյի կայարաններում. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
01.11.2024 | 21:48
Գրիգորյան-Մուստաֆաև հանդիպումը ցույց տվեց՝ Ադրբեջանը կգնա սահմանազատման ուղիով․ Հրայր Մանուկյան. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
01.11.2024 | 21:32
Հայաստանի մի շարք հասցեներում էլեկտրաէներգիայի անջատումներ կլինեն
01.11.2024 | 21:16
Ադրբեջանի Մեջլիսի նախագահն ու Բաքվում ՌԴ դեսպանը Եվրախորհրդարանի «հակաադրբեջանական գործողություններն» են քննարկել
01.11.2024 | 21:00
Բաքվում նավթավերամշակման գործարանի տարածքում գազի արտանետումից մշուշ է առաջացել` սուր հոտի տարածմամբ
01.11.2024 | 20:44
Կրեմլը՝ Ուկրաինայի տարածքով դեպի Եվրոպա ադրբեջանական գազի հնարավոր մատակարարումների մասին
01.11.2024 | 20:30
Ան«վեթինգ» դատավորները․ ԲԴԽ-ն չունի բարեվարքության ստուգում չանցած դատավորների ցուցակը. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
01.11.2024 | 20:18
Հրդեհ Ամիրյան փողոցի շենքերից մեկում. դեպքի վայր է մեկնել 3 մարտական հաշվարկ
01.11.2024 | 20:00
Մեծ առճակատում՝ Հարիսի և Թրամփի միջև․ ո՞վ կլինի ԱՄՆ-ի նոր նախագահը․ զրույց Տիգրան Մուղնեցյանի հետ․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
01.11.2024 | 19:47
Թեհրանը կպատասխանի Իսրայելին մահացու հարվածով՝ օգտագործելով իր թաքնված հնարավորությունները․ իրանցի գեներալ
Բոլորը

2019թ. ապրիլի 4-ի նիստում ՀՀ կառավարությունն իր №369-Լ որոշմամբ հաստատեց «Փոքր և միջին «Խելացի» անասնաշենքերի կառուցման կամ վերակառուցման և դրանց տեխնոլոգիական ապահովման պետական աջակցության ծրագիրը»: Նիստի ժամանակ, երբ  ՀՀ արդարադատության նախարար Ա. Զեյնալանը հարց տվեց հնարավոր հայտատուների քանակի կանխատեսման վերաբերյալ (https://www.youtube.com/watch?v=ZpugsGdmPV4&t=2826s 53ր 40 վրկ սկսած), վարչապետը հայտարարեց, որ այս ծրագիրը հաստատում են 500 կամ 1000 հայտատուի սպասարկելու համար: Գյուղատնտեսության նախարարի պաշտոնակատարը հայտարարեց, որ փողի խնդիր չկա և նախատեսում են միջոցներ հատկացնել առաջիկա երեք տարիների ընթացքում առնվազն 230 գոմի համար:

Այս պահին ծրագրի արդյունքն ու արդյունավետությունը գնահատելու խնդիր չկա: Դրանք կարելի է և պետք է գնահատել ծրագիրն ավարտելուց հետո: Սակայն միջանկյալ ցուցանիշները պետք է ուսումնասիրել:

ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարության տրամադրած տեղեկատվության համաձայն՝ 2019թ. վերը նշված ծրագրի շրջանակներում հավանության է արժանացել 162 հայտ, որոնցից յուրաքանչյուրը դիտարկելու համար միջին հաշվով ծախսվել է 3 աշխատանքային օր:

Այս 162 հայտը դիտարկելու համար էկոնոմիկայի նախարարության համապատասխան մասնագետները ծախսել են մոտավորապես 4000 ժամ: Միանշանակ է, որ շատ ավելի ժամանակ է ծախսվել, որովհետև համապատասխան մասնագետների կողմից հայտերի ուսումնասիրությունից հետո ժամանակ է ծախսվել դրանք ղեկավարությանը ներկայացնելու և քննարկելու վրա, դրանց վերաբերյալ կարծիքի տրամադրմանը մասնակցել են ոչ միայն մասնագիտացված ստորաբաժանման, այլ նաև իրավաբանական, ֆինանսական և այլ ստորաբաժանումների մասնակիցներն ու ղեկավարները: Եթե հաշվի առնենք, որ ներկայացված հայտերը, հավանաբար, ավելի շատ են եղել, չնայած թերահավատ եմ, որ դրանք հասել են վարչապետի ակնկալած 1000-ին, ապա այդ հայտերի ուսումնասիրության վրա պետական կառավարման համակարգը մեկ տասնյակ հազարից ավելի ժամ է ծախսել:

Արդյոք սա գյուղատնտեսության բնագավառում կուտակված խնդիրներից այն մեկն է, որի վրա աշխատակիցներն այսքան ժամանակ պետք է ծախսեն: Ո՞վ է որոշել գյուղատնտեսության և մնացած բնագավառներում լուծում պահանջող խնդիրների առաջնահերթությունները և որտե՞ղ են դրանք սահմանված: Անցած ժամանակահատվածն ամբողջությամբ բավարար էր բարեփոխումների նպատակները սահմանելու և պետական կառավարման համակարգի արձանագրած առաջին արդյունքները գնահատելու համար: Պետական կառավարման համակարգը չի ստացել ռազմավարական փաստաթղթով ամրագրված հստակ ուղղորդում, թե ինչն է կարևոր այս կառավարության համար և ինչն է երկրորդական: Միանշանակ չէ, որ առաջնահերթությունների վերաբերյալ վարչապետի և մասնագետների կարծիքները համընկնում են: Չի բացառվում, որ պետական պաշտոնյաները շարունակեն դարակներից հանել նախկինում, հաճախ միջազգային կառույցների օգնությամբ պատրաստած նախագծերը, մի փոքր թարմացնեն դրանք և ներկայացնեն կառավարության նիստի քննարկմանը: Արդեն նշել եմ , որ կառավարության նիստերի ընթացքում քննարկվող հարցերի մի զգալի մասը այս կառավարությունը չի ձևավորում: Ուսումնասիրեք 2019թ. կառավարության նիստերի օրակարգը: Քննարկված հարցերի մի զգալի մասով ՀՀ կառավարությունը  փոփոխություններ է կատարել իր 2018թ. դեկտեմբերի 27-ի №1515-Ն որոշման մեջ,  ազատել է մաքսատուրքերից, փոփոխություններ է կատարել ՀՀ կառավարության նախկինում ընդունած որոշումներում: Ընդ որում, ՀՀ կառավարության վերը նշված 2019թ. ապրիլի 4-ի №369-Լ որոշման մեջ կառավարությունը փոփոխություն է կատարել արդեն երկու շաբաթ հետո, ՀՀ կառավարության 2019թ. ապրիլի 18-ի №473-Լ որոշմամբ: Եթե պետական ապարատն այսքան ժամանակ է ծախսում այս հարցի վրա, էլ երբ անդրադառնա կարևորին (իհարկե, դեռ պետք է պարզել, թե որն է կարևորը): Իհարկե կարող է տպավորություն ստեղծվել, որ պետական կառավարման համակարգը դիմադրում է:

Հարկերի դրույքաչափերի նվազեցման, պարբերաբար հարկային արտոնություններ շնորհելու պայմաններում ֆինանսավորում պահանջող նորանոր ծրագրերի ֆինանսական կայունության գնահատականների մասին տեղեկատվության բացակայությունը մտահոգիչ է:

Կառավարության ղեկավարը և հանրային հեռուստատեսությունը պարբերաբար հայտարարում են տնտեսությունում կատարվող արմատական փոփոխությունների մասին: Փոփոխություններ տեսնում ենք բոլորս: Մարդկանց տրամադրությունը շատ ավելի լավ է, քան երկու տարի առաջ էր և հիմնականում գերիշխում է լավատեսությունը: Սակայն երբ տաքսու վարորդի կարծիքով հեղափոխությունից գրեթե երկու տարի հետո իր կյանքում էական փոփոխություններ չեն արձանագրվել, ապա պետք է գնահատել դրա հետ կապված ռիսկերը և միջոցներ ձեռնարկել: Հեռուստատեսությամբ և վարչապետի ելույթներում հնչող արմատական տնտեսական բարեփոխումների մասին պնդումները և իր կյանքում էական փոփոխություններ չզգացող քաղաքացու կարծիքների աններդաշնակությունը մի օր խնդիրներ է հարուցելու: Իհարկե, կգտնվեն պետական պաշտոնյաներ, որոնք կփորձեն հիմնավորել, որ տաքսու վարորդն իրականում ճիշտ չէ և իրականում մեծ տնտեսական փոփոխություններ են կատարվում երկրում: Նախկին իշխանությունները ևս փորձում էին համոզել, որ իրենց հետ անհամաձայնություն հայտնող քաղաքացին ճիշտ չէ: Նորերը պետք է դուրս գան հների գործելաոճի տրամաբանությունից: Surely, comrades, you don’t want Jones back?

Երբ 2020թ. հունվարի 25-ին ՀՀ վարչապետը Կապանում, առանց աչքը թղթից կտրելու, գլուխը հակած, նստած կարդում է արդեն սովորական դարձած ելակի ու բողկի արտահանման աճի մասին փաստերի ցանկը և հիշում ես նրա զգացմունքային և տրամաբանված ելույթները 2018թ. ապրիլ-մայիսին Երևանի  փողոցներում, տպավորություն է ստեղծվում, որ վարչապետը մտել է ուրիշի դաշտ, գործում է ուրիշի տրամաբանությամբ: Քաղաքակրթական փոփոխությունները պետք է կառուցվեն ոչ թե «Կարգին հաղորդման», այլ «Ես իմ անուշ Հայաստանի»-ի շրջանակներում:

Մոտավորապես 100 օր հետո կլրանա Նիկոլ Փաշինյանի վարչապետ նշանակվելու երկու տարին:

Արտակ Քյուրումյան