Որակյալ հանրակրթությունը Հայաստանում շարունակում է մնալ անհասանելի․ մասնագետները՝ պատճառների մասին. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ

Լուրեր

01.05.2025 | 19:24
Մայք Ուոլցը հեռանում է Թրամփի՝ անվտանգության հարցերով խորհրդականի պաշտոնից. CBS
01.05.2025 | 19:15
Տիգրան Ավինյանը Նոր Նորքի թաղապետին պիտի աշխատանքից ազատեր՝ բռնարարքի տեսանյութը դիտելով․ Դավիթ Խաժակյան․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
01.05.2025 | 19:06
Երկրաշարժ Իրանում. կան տուժածներ
01.05.2025 | 18:47
Մեսրոպ Մանուկյանը հարցաքննվել է, Արթուր Չախոյանը՝ ոչ
01.05.2025 | 18:25
«Հայանտառ» ՊՈԱԿ-ն անտառածածկ տարածքներն աղբից մաքրելու ծավալուն միջոցառում կանցկացնի
01.05.2025 | 18:11
Իսրայելում արտակարգ դրություն է հայտարարվել անտառային հրդեհների պատճառով, 1000-ավոր մարդիկ են տարհանվել
01.05.2025 | 18:00
Քրեական հետապնդում Նոր Նորքի թաղապետի նկատմամբ // Բռնության դեպք Արմավիրի ոստիկանությունում․ ԼՈՒՐԵՐ
01.05.2025 | 17:53
Մայիսի 3-ին համաքաղաքային շաբաթօրյակ՝ Երևանի 12 վարչական շրջաններում
01.05.2025 | 17:44
Զելենսկին պատժամիջոցներ է սահմանել Ալեքսեյ Արեստովիչի նկատմամբ
01.05.2025 | 17:39
Պետգույքի կառավարման կոմիտեին է փոխանցվել 21 անշարժ գույք և 1 տրանսպորտային միջոց
01.05.2025 | 17:24
Թեհրանը խոստորեն դատապարտել է ԱՄՆ-ի կողմից Իրանի դեմ նոր պատժամիջոցների սահմանումը
01.05.2025 | 17:10
Ինչ հզորություն ունի ՀՀ կառավարության ձեռք բերած գերհամակարգիչը և ինչի համար է օգտագործվելու
01.05.2025 | 16:56
Աթենքում անցկացվել է Հայոց ցեղասպանության 110-րդ տարելիցին նվիրված հիշատակի համերգ
01.05.2025 | 16:42
Թիկնիզյանի ներկայացուցիչը խոսել է ֆուտբոլիստի ապագայի մասին
01.05.2025 | 16:30
Էլեկտրոնային ծխախոտի շուկայում համատարած խախտումներ են. 500 տոննա արտադրանքն իրացման է տարվել առանց որևէ ստուգման
Բոլորը

Հայաստանում որակյալ և մրցունակ հանրակրթությունը շարունակում է մնալ անհասանելի կամ քիչ հասանելի: Դրա պատճառներից մեկը սոցիալական կոմպոնենտն է:

2019թ.-ին, ըստ տնային տնտեսությունների կենսապայմանների ամբողջացված հետազոտության արդյունքների, նախադպրոցական հաստատություններում համախառն ընդգրկվածությունը (մինչև 6 տարեկան երեխաների թվաքանակից) կազմել է 34% և տարբերվում է ըստ աղքատության մակարդակի:

Ոչ աղքատ տնային տնտեսություններում այն կազմել է 37%, աղքատ (առանց ծայրահեղ աղքատների) և ծայրահեղ աղքատ տնային տնտեսություններում համապատասխանաբար՝ 27% և 24%: Այն տնային տնտեսությունները, որոնք 2019թ.-ին ունեին դպրոցում սովորող աշակերտ, միջինում ծախսել են մեկ աշակերտի հաշվով ամսական 7 620 դրամ, որից` դասագրքերի վրա` 6 43 դրամ, մասնավոր դասերի համար` 10 571 դրամ, վարձավճարի համար՝ 30 128 դրամ, իսկ կրթության այլ ծախսերի վրա` 949 դրամ:

Կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանը բացի սոցիալականից` ընդգծում է նաև առաջարկի և պահանջարկի բաղադրիչը: Ըստ նրա` կարևոր է, որ աշակերտի մոտ առաջանա սովորելու պահանջարկ: Միևնույն ժամանակ փորձագետը շեշտում է` հնարավոր չէ ունենալ սովորող աշակերտ, եթե չկա սովորող ուսուցիչ:

Կրթության զարգացման և նորարարության ազգային կենտրոնի տնօրենի ժամանակավոր պաշտոնակատար Արտաշես Թորոսյանը ևս փաստում է այս խնդրի մասին` հավելելով, որ բնագիտական առարկաների ուսուցիչների պակասն է ամենաշատը աչքի զարնում:

Հաջորդ խնդիրը, որը սպառնում է որակյալ հանրակրթություն ունենալուն, ըստ փորձագետի, առնչվում է ծնողական համայնքին: Արտաշես Թորոսյանն էլ իր հերթին հավաստիացնում է` ծնողները հաճախ ուսւոցիչներին սովորեցնում են` ինչպես դասավանդել: Նրա խոսքով` հանրությունը պետք է լինի պահանջ ներկայացնող, բայց ոչ ճնշում գործադրող: Մեր զրուցակիցը բարձրացնում է ևս մեկ խնդրիր, որին բախվում են մանկավարժները:

Սերոբ Խաչատրյանը որակյալ հանրակրթության ապահովման հարցում կարևորում է դպրոցների կառավարման հարցը, շեշտում է` առանձնակի ուշադրություն պետք է դարձնել տնօրենի ընտրությանը: Արտաշես Թորոսյանի կարծիքով` մենք չունենք, այսպես ասած, դպրոցի տնօրենի դպրոց, չունենք տնօրենին ուղղված գրականություն, մեթոդական ուղեցույցներ, կոլեկտիվն էլ տնօրենի ընտրության հարցում հաճախ պահպանողական մոտեցում է ցուցաբերում:

Կրթության փորձագետը որակյալ հանրակրթություն ունենալու հարցում հատուկ կարևորություն է տալիս Կրթության և գիտության նախարարության աշխատելաոճին. ըստ նրա` փաստաթղթեր մշակելը մի բան է, սկզբունքային կադրերին աշխատանքում ներգրավելը` այլ բան:

Վերջին մեկ տարում որակյալ հանրակրթության ապահովման համար լրջագույն խնդիր է կորոնավիրուսով պայմանավորված իրավիճակն ու դրանից բխող հետևանքները:

Ըստ 2020 թվականի տվյալների` երեխաների մի մեծ խումբ դուրս է մնացել հեռավար ուսուցման շրջանակից. խոսքը ամբողջ հանրապետությունում աշակերտների 15-20 տոկոսի մասին է: Արտաշես Թորոսյանի խոսքով` հեռավար կրթության իրականացման արդյունքում ունենք որակի զգալի անկում: Կրթության զարգացման և նորարարության ազգային կենտրոնը այս խնդիրը գոնե մասնակի լուծելու նպատակով ուսուցիչներին կտրամադրի հեռավար ուսուցման մեթոդական ծրագրեր և ռազմավարություն:

Աննա Բաբաջանյան