Չինաստանը դուրս է եկել Կարսի վրա. «Փաստ»

Լուրեր

17.12.2025 | 23:03
Պուտինը հայտարարել է «պատմական հողերը» ռազմական ճանապարհով գրավելու իր մտադրության մասին
17.12.2025 | 22:56
ՀՀ ՊՆ-ն և Մեծ Բրիտանիայի դեսպանությունը Երևանում անցկացրել են «Ռիսկ, բարեփոխում և դիմակայունություն» համաժողովը
17.12.2025 | 22:50
Ամանորյա գնումները՝ մեկ վայրում հատուկ զեղչերով․ բացվել է Big Christmas Market with Coca-Cola-ն. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
17.12.2025 | 22:43
Ռուսաստանի դեսպանին կանչել են Տաջիկստանի ԱԳՆ
17.12.2025 | 22:29
Երևանում և 9 մարզում էլեկտրաէներգիայի անջատումներ կլինեն
17.12.2025 | 22:17
Ադրբեջանի Մեջլիսի ղեկավարը ՀՀ-ԵՄ փաստաթղթից է դժգոհել ԵՄ դեսպանին
17.12.2025 | 22:03
Երևանում Opel մակնիշի ավտոմեքենա է այրվել
17.12.2025 | 21:49
Լավրովն ու Արաղչին քննարկել են Հյուսիս-Հարավի համար ռազմավարական Ռեշտ-Աստարա երկաթուղու շինարարությունը
17.12.2025 | 21:35
Բարի գալուստ ID տաղավար․ Big Christmas Market
17.12.2025 | 21:22
Արագածոտնի թեմը վաղվա պատարագը տեղափոխում է Մայր Աթոռ. այն կկայանա նույն ժամին, ինչ 10 եպիսկոպոսների հայտարարած հավաքն է
17.12.2025 | 21:10
ՌԴ-ի ներգրավումը Թրամփի ուղուն՝ գեոպոլիտիկ բախման կբերի․ փորձում է խոչընդոտել նախագծի իրականացմանը․ Արմեն Պետրոսյան. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
17.12.2025 | 20:56
ՔՊ-ում կռիվ է ընկել․ ինտրիգներ՝ ընտրական ցուցակի ձևավորման շուրջ. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
17.12.2025 | 20:49
Մանվել Գրիգորյանի սանիկը՝ Շիրակի մարզպե՞տ․ Դավիթ Առուշանյանի պաշտոնանկության մասին տեղեկություններ են շրջանառվում
17.12.2025 | 20:36
Աստղիկ Գրիգորյանը նշանակվել է առողջապահության նախարարի տեղակալ
17.12.2025 | 20:23
Նազիկ Ավդալյան․ Քաղաքականությամբ զբաղվելու նպատակ չունեմ
Բոլորը

«Փաստ» օրաթերթը գրում է.

Բաքու–Թբիլիսի–Կարս երկաթուղու շինարարությունն ավարտվել է: Հուլիսի 19–ին Վրաստանի էկոնոմիկայի նախարար Գիորգի Գախարիան ու Թուրքիայի տրանսպորտի նախարար Ահմեդ Արսլանն առաջին անգամ փորձնական երթևեկել են՝ գործնականում գնահատելու երթուղին: «ԲԹԿ–ից մեծ ակնկալիքներ ունենք: Այն նոր հեռանկարներ է բացում ոչ միայն Վրաստանի, Թուրքիայի ու Ադրբեջանի, այլև տարածաշրջանի մյուս երկրների համար: Հույս ունեմ, որ այս կարևոր նախագիծը կսկսի գործել ամենամոտ ժամանակներում»,– հայտարարել է Գախարիան: Իսկ թուրք նախարարը նշել է, որ «այդ նախագիծը կարևոր է երեք երկրների համար էլ: Սակայն եթե սկզբնական փուլում այն վերաբերում էր միայն Թուրքիային, Վրաստանին ու Ադրբեջանին, ապա հիմա Ղազախստանն ու Թուրքմենստանն էլ են միանում նախագծին»:

Հետաքրքիր շրջադարձ է, այնպես չէ՞:

Ուշագրավ է, որ նույն օրը Բաքվում կայացել էր Ադրբեջանի, Թուրքիայի ու Թուրքմենստանի արտգործնախարարների հանդիպումը, որի ժամանակ էլ Չավուշօղլուն պաշտոնապես հայտարարել էր «Բաքու–Թբիլիսի–Կարս երկաթգծի test–drive»–ի մեկնարկի մասին: «Անկարան շտապում է առաջնորդի դեր ստանձնել Չինաստանից դեպի Եվրոպա ձգտող այսպես կոչված միջինարևելյան տարնսպորտային միջանցքի շրջանակներում: Թեպետ ոչ միայն նա, այլև նրա կրտսեր եղբայրը՝ Ադրբեջանը»,– նշում է վերլուծաբան Սարգիս Ծատուրյանը:

Սակայն այս նախագիծը չունի տնտեսական նպատակահարմարություն, քանի որ 2017–ի առաջին կիսամյակում Ադրբեջանի ու Թուրքիայի միջև ապրանքաշրջանառությունը կազմել է ընդամենը 1.2 մլրդ դոլար, իսկ Ադրբեջանի ու Վրաստանի միջև՝ 270.35 մլն դոլար: Այդ նպատակահարմարությունը կստեղծվի, եթե երկաթգիծը միանա «Մեծ մետաքսի» ճանապարհին: Սակայն Բաքու–Թբիլիսի–Կարս երկաթուղին Պեկինին հետաքրքիր է միայն դեպի Եվրամիություն դուրս գալու առումով: Այդ պատճառով է, որ այս տարվա մայիսին Չինաստանն ազատ առևտրի գոտու մասին համաձայնագիր է ստորագրել Վրաստանի հետ և նրան դարձրել իր արտաքին առևտրային գլխավոր գործընկերներից մեկը Հարավային Կովկասում: 2016 թ. տվյալներով՝ Չինաստանի ու Վրաստանի միջև ապրանքաշրջանառությունը կազմել է 412 մլն դոլար (համեմատության համար նշենք, որ Հայաստանի հետ առևտրի շրջանառությունը 2016 թ. ամիսներին կազմել է 450 մլն դոլար):

Ռուսաստանի հարավային սահմաններին ստեղծվում է աշխարհաքաղաքական նոր իրողություն: Խորհրդային միության փլուզումից հետո առաջին անգամ այն ձևավորվում է ոչ թե Մոսկվայի և նույնիսկ Վաշինգտոնի, այլ Պեկինի հովանու ներքո: Չինաստանի հետաքրքրությունն ակնհայտ է՝ 2016 թ. տվյալներով՝ Ընդերկնյայի ապրանքաշրջանառությունը ԵՄ անդամ 28 երկրների հետ կազմել է 514,779 մլրդ եվրո, որից 344,642 մլրդը՝ Հին աշխարհի երկրների հետ: Իսկ եվրոպական երկրներից դեպի Չինաստան արտահանումը կազմել է ընդամենը 170,136 մլրդ եվրո, այսինքն՝ գերթե կեսը:

«Ստացվում է, որ այսուհետ համաշխարհային առևտրի քամին փչում է ոչ թե Արևմուտքից, այլ Արևելքից, ինչը Չինաստանին ստիպում է կառուցել «Մեծ մետաքսի ճանապարհ» դեպի Արևմտյան Եվրոպայի երկրներ: Սակայն դա չի նշանակում, որ Արևմուտքը կորցրել է շրջանառության վերահսկողությունը: Հակառակը՝ մենք ականատես ենք դառնում Մեծ Բրիտանիայի ու Չինաստանի ֆինանսական միության, որը կարիք ունի ոչ միայն Brexit–ի, այլև ազատ առևտրի գոտիների պեկինալոնդոնյան «մետաքսի» ճանապարհի յուրաքանչյուր հատվածում»,– նշում է վերլուծաբան Ս. Ծատուրյանը:

Առավել մանրամասն` «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում: