Օդի աղտոտվածությունը վատթարացնում է քննությունների արդյունքները․ հետազոտություն

Լուրեր

14.12.2025 | 21:40
Ոստիկանությունը ձերբակալել է Բրաունի համալսարանում կրակ բացելու մեջ կասկածվողին
14.12.2025 | 20:34
Դեկտեմբերի 15-ին Արարատ Միրզոյանն աշխատանքային այցով գտնվելու է Բրյուսելում
14.12.2025 | 20:28
Գլխավոր տոնածառի լույսերը վառվեցին
14.12.2025 | 19:26
Մրգի խանութի սեփականատերը զինաթափել է Սիդնեյի լողափին մարդկանց վրա կրակողներից մեկին
14.12.2025 | 18:20
Թաիլանդն ու Կամբոջան շարունակում են ռազմական գործողությունները
14.12.2025 | 17:25
Իրավիճակը ճանապարհներին՝ 17։15-ի դրությամբ
14.12.2025 | 16:37
Ֆիշինգը թիվ 1 կիբեռսպառնալիքն է այսօր․ Մխիթար Հայարապետյան
14.12.2025 | 16:13
ՀԱԿ նախագահ է վերընտրվել Լևոն Տեր-Պետրոսյանը
14.12.2025 | 15:42
Կյանքից հեռացել է մանկական վիրաբույժ Ավթանդիլ Հարությունյանը
14.12.2025 | 15:17
Ուկրաինան հարվածել է Ուրյուպինսկի նավթաբազային և Յարոսլավլի նավթավերամշակման գործարանին
14.12.2025 | 14:50
10 մարդ է զոհվել Սիդնեյի Բոնդի-Բիչ լողափում Հանուկայի տոնակատարության ժամանակ տեղի ունեցած հրաձգության հետևանքով
14.12.2025 | 14:02
Մառախուղ, քամու ուժգնացում․ օդի ջերմաստիճանը կնվազի
14.12.2025 | 13:41
Անհայտ անձինք կրակ են բացել Ավստրալիայի լողափում
14.12.2025 | 13:28
Բռնցքամարտի Հայաստանի հավաքականը պատմական արդյունքով է վերադարձել հայրենիք
14.12.2025 | 13:11
ՀՀ դրոշ՝ Սուրբ Գևորգ եկեղեցում. Արմավիրի թեմում Փաշինյանի ցանկությունը չեն անտեսել
Բոլորը

Օուլուի (Ֆինլանդիա) համալսարանի մասնագետների կողմից իրականացված նոր ուսումնասիրության արդյունքում պարզվել է, որ քննությունների ժամանակ դպրոցների շրջանավարտներն ավելի վատ են ներկայացել՝ մտածելու և հիշելու առումով, երբ դպրոցի անմիջական հարևանությամբ օդն ավելի աղտոտված է եղել․ գրում է «Հիդրոօդերևութաբանության և մոնիթորինգի կենտրոն» ՊՈԱԿ-ը։

Նույնիսկ միջավայրի աննշան փոփոխություններն ազդել են քննության արդյունքների վրա: Մասնագետներն առաջին անգամ չափել են, թե ինչպես են օդի աղտոտվածության տարբեր մակարդակները քննության վայրում կարճ ժամանակահատվածում ազդում նույն ուսանողների նույն հմտությունների վրա:

Գիտական աշխատանքը հրապարակվել է Economics Letters ամսագրի կողմից։

Հետազոտությունները հայտնաբերել են բազմաթիվ գործոններ, որոնք ազդում են դպրոցի աշխատանքի վրա: Օրինակ, երեխաների ուսումնական հաջողությունները կապված էին անկախության, ինքնագնահատականի մակարդակի և ծնողների կրթության հետ:

Լեզվական հմտությունների զարգացման վրա անսպասելիորեն դրական ազդեցություն ուներ ֆիզիկական ակտիվությունը. երեխաները ավելի լավ էին սովորում նոր բառեր, եթե դրանք ներկայացվում էին հանրաճանաչ գրքերի վրա հիմնված սպորտային դերախաղերի ընթացքում:

2006 թվականի գարնանից մինչև 2016 թվականի աշուն տվյալները հավաքագրվել են Ֆինլանդիայի վիճակագրության միջոցով: Վերջնական թեստերի արդյունքների մասին տեղեկատվությունը հրապարակվել է կազմակերպության կողմից:

Հետազոտությունն ընդգրկել է ավելի քան 370,000 ավարտական քննություններ, որոնք հանձնել են 172,414 աշակերտ 53 քաղաքների և 253 մարզերի դպրոցներից:

Հետազոտության ընթացքում աշակերտները մի քանի քննություններ հանձնեցին տարբեր առարկաներից, ուստի յուրաքանչյուր ուսանողի արդյունքները հնարավոր էր դիտարկել ինչպես ֆիններենից, այնպես էլ ֆիզիկա-մաթեմատիկայից: Փորձարկումները տեղի են ունեցել նույն դպրոցներում տարբեր օրերի ընթացքում։ Քննությունների ժամանակ օդի որակը չափվել է յուրաքանչյուր ժամում յուրաքանչյուր դիտարկման կետի մոտ:

Գիտնականները որպես աղտոտվածության ցուցիչ օգտագործել են մանր մասնիկների քանակը (PM2,5՝ 2,5 միկրոնից փոքր մասնիկներ)։ Նույնիսկ երբ PM2,5 մասնիկների կոնցենտրացիան 1 խորանարդ մետրի համար ավելացել է ընդամենը 1 միկրոգրամով, աշակերտները միջին հաշվով 0,13%-ով ավելի վատ են հանդես եկել մաթեմատիկական խնդիրներում, քան ավելի քիչ աղտոտված օդի դեպքում:

Լեզվական հմտությունների, մասնավորապես՝ կարդալու և գրելու վրա, օդի բաղադրությունը չի ազդել։

Գենդերային տարբերությունները որևէ տարբերություն չեն ունեցել քննության արդյունքների վրա:

Naked Science առցանց հրապարակման համաձայն՝ գիտնականները զարմացած էին, որ գիտական հաջողությունները և, փաստորեն, կրթության նոր մակարդակի անցումը կարող են այդքան մեծապես կախված լինել մթնոլորտի աղտոտվածությունից: Հատկապես հաշվի առնելով, որ Ֆինլանդիայում, որտեղ հավաքվել են տվյալները, օդի բաղադրությունը համապատասխանում է Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության պահանջներին։

Փորձի արդյունքներն ընդգծեցին, թե որքան կարևոր է նվազեցնել օդի աղտոտվածությունը, նույնիսկ այն երկրներում, որտեղ աղտոտվածության մակարդակները կրիտիկական չեն համարվում: