ՔՈՎԻԴ-ի պատճառով աշակերտներն առկա ուսուցման 1.8 տրիլիոն դասաժամ են բաց թողել աշխարհում. ՅՈՒՆԻՍԵՖ

Լուրեր

09.12.2025 | 12:13
Ջրային պարեկները արգելված ժամանակահատվածում ապօրինի ձկնորսության դեպքեր են բացահայտել
09.12.2025 | 12:09
Արթուր Միրանյանը հաղթական գոլ է խփել վերջին վայրկյաններին
09.12.2025 | 12:01
«Թրամփի ուղին» առևտրի ու հնարավորությունների նոր դարաշրջան է բացում Հայաստանի և տարածաշրջանի համար․ ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպան
09.12.2025 | 12:00
Փաշինյանը Գերմանիա է մեկնել // Պաշտոնեական կեղծիքի կասկածանքով ոստիկաններ են ձերբակալվել․ ԼՈՒՐԵՐ
09.12.2025 | 11:50
ԿԿՀ-ն տուգանել է «Ազգային համաձայնություն» կուսակցության նախագահին
09.12.2025 | 11:41
Քաղաքապետարանն անակնկալ է խոստանում գլխավոր տոնածառի լույսերի վառման օրը
09.12.2025 | 11:39
ԱԱ․ 6 հայ բռնցքամարտիկ 1/4 եզրափակիչում է
09.12.2025 | 11:33
Իսրայելը նոր ավիահարվածներ է հասցրել Լիբանանին
09.12.2025 | 11:28
ՊՆ պաշտոնյաներն օժանդակել են՝ Իրանից ապօրինի եղանակով ծխախոտ ներմուծվի ՀՀ․ զորամասի հրամանատարը կալանավորվել է․ կա 8 մեղադրյալ
09.12.2025 | 11:17
Արշակ արքեպիսկոպոս Խաչատրյանին վերագրվող տեսանյութի իսկությունը հաստատվա՞ծ է, թե՞ ոչ․ Արսեն Բաբայանը հերքում է Վահագն Ալեքսանյանին
09.12.2025 | 11:08
ՀՀ դեսպանը մասնակցել է Կիպրոսի առևտրաարդյունաբերական պալատի ընդհանուր ժողովին
09.12.2025 | 10:57
Ակնհայտ ոչ ուկրաինամետ կետերը չկան. Զելենսկին հայտնել է Ուկրաինայում խաղաղության ամերիկյան ծրագրի կրճատման մասին
09.12.2025 | 10:48
Հիմնանորոգվում է Սևան-Մարտունի-Գետափ ավտոճանապարհին գտնվող կամուրջը
09.12.2025 | 10:33
Արտարժույթների փոխարժեքները՝ դեկտեմբերի 9-ի դրությամբ
09.12.2025 | 10:18
24 ժամ ջուր չի լինի Կապան քաղաքի որոշ հասցեներում
Բոլորը

ՔՈՎԻԴ-19 համավարակի և դրան հաջորդող արգելափակումների պատճառով աշխարհում աշակերտները բաց են թողել առկա ուսուցման 1.8 տրիլիոն դասաժամ, և այս թիվը գնալով աճում է: Որպես հետևանք, սովորողները զրկվել են իրենց կրթությունից և կենսական նշանակության այլ օգուտներից, որոնք ապահովում է դպրոցը:

Կրթական այս ճգնաժամի վրա ուշադրություն գրավելու նպատակով՝ ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը Նյու Յորքում ՄԱԿ-ի գլխամասային գրասենյակում այսօր ներկայացրել է «Կորցնելու ժամանակ չունենք» ինստալյացիան: Ինստալյացիայի կենտրոնական մասում ժամացույց է, որ դատարկ դասասենյակի գրատախտակի դիզայնով է արվել և տեղադրվել ՄԱԿ-ի այցելուների սրահում՝ Գլխավոր ասամբլեայի շենքի դիմաց: Ժամացույցը իրական ժամանակ է հաշվարկում՝ ցույց տալով համավարակի բռնկումից ի վեր աշխարհում յուրաքանչյուր աշակերտի կողմից առկա ուսուցման բաց թողած դասաժամերի ընդհանրական քանակը, որ շարունակում է ավելանալ: Դատարկ դասասենյակն ունի 18 աշակերտական սեղան, որոնցից յուրաքանչյուրը խորհրդանշում է համավարակով պայմանավորված կրթական խաթարումների ամիսների թիվը:

Ինստալյացիան ստեղծվել է Գլխավոր ասամբլեայի 76-րդ նստաշրջանին ընդառաջ, երբ որոշ առաջնորդներ համավարակի բռնկումից հետո առաջին անգամ հնարավորություն կունենան վերադառնալ ՄԱԿ-ի գլխամաս անձամբ:

«Հաջորդ շաբաթ ՄԱԿ-ն իր դռներն է բացում աշխարհի պատվիրակությունների համար: Սակայն բազմաթիվ երկրներում դպրոցների դռները շարունակում են փակ լինել աշակերտների համար»,- նշել է ՄԱԿ-ի Գլխավոր քարտուղար Անտոնիո Գուտերեշը: «Մենք անազնիվ ենք գտնվում մի ամբողջ սերնդի նկատմամբ, ում միտքն ու ապագան ասեղից է կախված: Մենք պետք է առաջնահերթություն տանք դպրոցների վերաբացմանը և աջակցենք նրանց, ովքեր համավարակի ընթացքում այն բաց են թողել: Կորցնելու ժամանակ չունենք»:

Ինստալյացիան, որ բաց է Գլխավոր ասամբլեայի հանդիպումներին անձամբ մասնակցող պատվիրակությունների համար, դատապարտող հիշեցում է, որ միլիոնավոր դպրոցականներ շարունակում են դպրոց չհաճախել և կոչ է ուղղված առաջնորդներին՝ այս կրթական ճգնաժամը վերացնելու ուղղությամբ քայլեր ձեռնարկելու համար: Այն գործելու է սեպտեմբերի 17-ից 27-ը՝ մինչև նստաշրջանի ավարտը:

Աշխարհում 11 երկրների գրեթե 131 միլիոն դպրոցականներ 2020 թ. մարտ – 2021 թ. սեպտեմբեր ընկած ժամանակահատվածում բաց են թողել առկա ուսուցման երեք քառորդը: Նրանց 59 տոկոսը կամ գրեթե 77 միլիոնը, բաց են թողել առկա ուսուցմամբ իրականացվող գրեթե բոլոր դասաժամերը: Երկրների գրեթե 27 տոկոսը շարունակում են մասամբ կամ ամբողջովին փակ պահել դպրոցները: Ի լրումն, ըստ ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի վերջին տվյալների, տարիքային բոլոր խմբերի ավելի քան 870 միլիոն սովորող, այսօր էլ առերեսվում են կրթական խաթարումների:

ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը կոչ է անում կառավարություններին, տեղական ինքնակառավարման մարմիններին և դպրոցների վարչական անձնակազմին՝ վերաբացել դպրոցները հնարավորինս շուտ և ձեռնարկել բոլոր հնարավոր քայլերը նվազեցնելու վարակի տարածումը դպրոցներում: Այդ թվում՝

Դիմակ կրել ազգային և տեղական պահանջներին համապատասխան
Ապահովել ուսումնական հաստատությունները լվացարաններով և/կամ ախտահանիչ միջոցներով

Հաճախակի ախտահանել շփման ենթակա մակերեսները և ընդհանուր օգտագործման առարկաները

Ապահովել համապատասխան օդափոխում

Փոքր խմբեր պահպանել դասապրոցեսի ողջ ընթացքում (դասերի սկիզբ/ավարտ, դասամիջոցներ, ճաշ և այլն )

Ինֆորմացիայի փոխանակման մեխանիզմներ մշակել ծնողների, աշակերտների և ուսուցիչների համար

Թեև ոչ որպես դպրոցների վերաբացման նախապայման, առաջնային օղակի աշխատակիցներից և ռիսկային խմբում գտնվողներից հետո պատվաստելու առաջնահերթություն տալ ուսուցիչներին:

Ի լրումն, ավելի վաղ ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ն, ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը, ՄԱԿ ՓԳՀ-ն, ՄԱԿ-ի պարենային ծրագիրը և Համաշխարհային բանկը համատեղ Դպրոցների վերաբացման ծրագիր էին մշակել և հրապարակել՝ պետական կառավարման մարմիններին ուղղված գործնական և «ճկուն» խորհուրդներով՝ աջակցելու նրանց կողմից դպրոցները վերաբացելու ուղղությամբ իրականացվող ջանքերին: