ՅՈՒՆԻՍԵՖը ներկայացրել է փոքր գյուղական համայնքների համար նախատեսված մանկապարտեզների մոդելը

Լուրեր

11.05.2024 | 23:01
Մեկնարկել է «Եվրատեսիլ 2024»-ի եզրափակիչ փուլը
11.05.2024 | 21:03
Նախագահ Խաչատուրյանն ընդունել է Գլենդելի քաղաքապետ Էլեն Ասատրյանին
11.05.2024 | 20:00
«Գոյ»-ը կդառնա անկախ թատրոն․ որ շենքի տանիքի տակ կաշխատի անձնակազմը․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.05.2024 | 19:43
Դեսպան Աննա Աղաջանյանն իր հավատարմագրերն է հանձնել Իսլանդիայի նախագահին
11.05.2024 | 19:28
ՀՀ նախագահն ու ՌԱԿ վարչության ներկայացուցիչներն անդրադարձել են ՀՀ-ի և Ադրբեջանի միջև ընթացող սահմանազատման գործընթացին
11.05.2024 | 19:19
Բողոքի ակցիայի վնասվածք ստացած մասնակիցը ՄԻՊ ներկայացուցչին ներկայացրել է տեղի ունեցածի մանրամասները
11.05.2024 | 19:13
Աննա Այվազյանը՝ սամբոյի Եվրոպայի չեմպիոն
11.05.2024 | 19:00
Եթե լինեն քաղաքացիական բախումներ, կորցնելու ենք բոլորս, իրավական համակարգի փորձաքննություն է. Բլեյան․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.05.2024 | 18:57
ՀՀ-ից պաշտոնապես խնդրեցին միջոցներ չձեռնարկել և չարտահանձնել, որի հիմքով և ազատ արձակվեցի. Տիգրան Ուրիխանյան
11.05.2024 | 18:29
Հաստատվել են Հայաստանի գավաթի եզրափակիչ հանդիպման մրցավարն ու պատվիրակը
11.05.2024 | 18:13
Կուսակցությունն իր կարողություններով պատրաստ է աջակցել ՀՀ պետականության ամրապնդմանը. ՍԴՀԿ ներկայացուցիչները՝ ՀՀ նախագահին
11.05.2024 | 17:49
Փաշինյանն այցելել է Արևիկ համայնք. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
11.05.2024 | 17:46
Երկրաշարժ Ադրբեջանում. այն զգացվել է նաև Հայաստանում
11.05.2024 | 17:34
Նիդերլանդների ներկայացուցիչը եզրափակիչ փուլից ժամեր առաջ հեռացվել է Եվրատեսիլ մրցույթից
11.05.2024 | 17:29
Փաշինյանը մասնակցել է Սիմոն Մարտիրոսյանի անվան ծանրամարտի մարզադպրոցի բացման արարողությանը
Բոլորը

Այսօր ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը ներկայացրեց փոքր գյուղական համայնքների համար նախատեսված վաղ մանկական ուսումնառության ծախսարդյունավետ մոդելի առանձնահատկությունները: Մոդելը նախկինում փորձարկվել է Սյունիքի մարզի ութ փոքր համայնքներում 2014-2015թթ., որից հետո գործի է դրվել Լոռվա մարզի Թումանյանի խոշորացված համայնքի Աթան, Ահնիձոր, Շամուտ և Մարց բնակավայրերում: Այժմ Սյունիքի և Լոռվա մարզերի թվով 12 բնկավայրերում այս ծառայություններից օգտվում են 140 երեխաներ, ովքեր այլ կերպ չէին կարողանա մանկապարտեզ հաճախել:
 
Միջոցառմանը բացման խոսքով հանդես եկան ՀՀ տարածքային կառավարման և զարգացման փոխնախարար պրն. Վարազդատ Կարապետյանը, ՀՀ կրթության և գիտության փոխնախարար պրն. Դավիթ Սահակյանը և Հայաստանում ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի ներկայացուցիչ տկն. Տանյա Ռադոչայը, ովքեր կարևորեցին մոդելը 3-6 տարեկան երեխաների՝ ուսումնառություն ստանալու և զարգանալու տեսանկյունից:
 
Մոդելը ստեղծվել է փոքր գյուղական համայնքների համար, որտեղ երեխաների թիվը փոքր է, մանկապարտեզ ունենալու համար նախատեսված համապատասխան ֆինանսական միջոցներ չկան, իսկ մոտակա քաղաքային մանկապարտեզը հեռու է: Այն հիմնված է միջազգային ուսումնասիրությունների վրա, որոնք փաստում են, որ մանկապարտեզ հաճախելու տևողությունը (տարիների առումով) ավելի մեծ նշանակություն ունի 3-6 տարեկան երեխայի ապագայի համար, քան օրվա ընթացքում հաստատությունում անցկացրած ժամերը:
 
Մոդելը երեխաներին ապահովում է ոչ միայն զարգացման և ուսումնառության հնարավորություն, այլև համայնքին տրամադրում է աշխատատեղեր և բարենպաստ ազդեցություն է ունենում սոցիալական իրավիճակի վրա: Աշխատանքի, ներդրվող կապիտալի և հարակից ծախսերի նվազագույն ծավալները ապահովում են մոդելի ծախսարդյունավետությունը: Մոդելի գործունեության առաջին 5 տարիների ընթացքում  Թումանյանի խոշորացված համայնքում երեխաների թվաքանակը կգերազանցի 100-ը, իսկ մեկ երեխայի հաշվով ներդրման ընդհանուր և ուղղակի միջին ծախսերը կկազմեն, համապատասխանաբար՝ 320,100 ՀՀ դրամ և 222,500 ՀՀ դրամ:
 
Գործընկերության շնորհիվ Թումանյանի համայնքն արդեն 2018թ. բյուջեյում հանձն է առել տրամադրել ընթացիկ ծախսերն ու դաստիարակների աշխատավարձերը ծառայության պահպանման նպատակով, իսկ ՄԱԶԾ Գլոբալ էկոլոգիական հիմնադրամի Փոքր դրամաշնորհների ծրագիրը տրամադրելու է արևային ֆոտովոլտային համակարգեր՝ ծառայությունների ազդեցությունը շրջակա միջավայրի վրա մեղմելու և կայունությունը ապահովելու նպատակով:
 
ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ն իր գործընկերների՝ ՀՀ ԿԳ և ՏԿԶ նախարարությունների հետ համատեղ նաև մշակել է մոդելի իրավական, ֆինանսական և ռազմավարական հիմնավորումների շրջանակը: Դրա մաս են կազմում ծախսերի և ծախսարդյունավետության մանրակրկիտ վերլուծությունն ու նախադպրոցական կրթության ոլորտի դաստիարակների համար նախատեսված մեթոդաբանական գործիքակազմը: Միասին այս գործիքներն ապահովում են «Նախադպրոցական կրթության մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի լրամշակման համար համապատասխան գիտական հենք:
 
Ծրագիրն իրականացվում է «Քայլ առ քայլ» բարեգործական հիմնադրամի և Համայնքների ֆինանսիստների միավորման հետ համագործակցությամբ: