Թուրքիայի ու Ադրբեջանի միջև նոր՝ Իգդիր-Նախիջևան գազատար է կառուցվում

Լուրեր

16.12.2025 | 23:30
Հաագայում 35 երկիր ստորագրել է Ուկրաինային փոխհատուցման համար միջազգային հանձնաժողովի ստեղծման կոնվենցիան
16.12.2025 | 23:25
Առանց Մբապեի ու Հոլանդի. ՖԻՖԱ-ն հրապարակել է տարվա խորհրդանշական հավաքականը
16.12.2025 | 23:16
BBC-ից Թրամփի փոխհատուցման պահանջը կարող է կազմել շուրջ 10 մլրդ դոլար
16.12.2025 | 23:08
Վթար Իջևան-Երևան ավտոճանապարհին․ կան տուժածներ
16.12.2025 | 23:05
Սև ծովում հարձակումները սպառնում են նավարկության անվտանգությանը. Էրդողան
16.12.2025 | 22:53
Հայաստանի մի շարք հասցեներում էլեկտրաէներգիայի անջատումներ կլինեն
16.12.2025 | 22:40
ԿԳՄՍ փոխնախարարը հանդիպել է ծանրամարտի տղամարդկանց հավաքականին
16.12.2025 | 22:27
Ըստ ՌԴ ԱԳՆ-ի՝ Արևմուտքն ակտիվացրել է «ապակառուցողական ջանքերը Հարավային Կովկասում»
16.12.2025 | 22:21
Ինչ է գրված ՀՀ-Լյուքսեմբուրգ ռազմավարական հռչակագրում. ԱԳՆ-ն մանրամասներ է հրապարակել
16.12.2025 | 22:17
ՖԻՖԱ․ Տարվա լավագույն ֆուտբոլիստը, մարզիչը և գոլը․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
16.12.2025 | 22:14
Ռուբեն Վարդանյանի գործով ​​դատավարությունը մոտենում է ավարտին․ կողմերը պատրաստվում են եզրափակիչ ելույթներին
16.12.2025 | 22:01
Հայաստան–Լյուքսեմբուրգ հարաբերությունները բարձրացվել են ռազմավարական գործընկերության մակարդակի. տեղի է ունեցել Միրզոյան-Բետել հանդիպում
16.12.2025 | 21:58
Ադրբեջանն ու Թուրքիան միմյանց ռազմական օգնություն կցուցաբերեն ագրեսիայի դեպքում
16.12.2025 | 21:45
Նոր պահանջներ Երևանին` TRIPP-ի վերաբերյալ. ինչու Մոսկվան և Թեհրանը խոսեցին միաժամանակ. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
16.12.2025 | 21:33
Մաշտոցը կլինի թղթի վրա, իսկ հեռախոսները՝ միայն դասի համար. Ժաննա Անդրեասյանի արձագանքը՝ քննադատություններին
Բոլորը

Թուրքիայի ու Ադրբեջանի միջև նոր գազատար է կառուցվում։ Ադրբեջանական լրատվամիջոցների փոխանցմամբ՝ այսօր երկու երկրների էներգետիկայի նախարարները հուշագիր են ստորագրել Իգդիր-Նախիջևան գազատարի կառուցման վերաբերյալ։ Պաշտոնյաները քննարկել են Նախիջևանի Ինքնավար Հանրապետություն բնական գազի անխափան մատակարարման հարցը։ Այս ծրագիրն իրականացնելու են Ադրբեջանի պետական նավթային՝ SOCAR ու թուրքական պետական գազային BOTAŞ ընկերությունները։

Արցախյան պատերազմի հետևանքով ստեղծված իրավիճակով պայմանավորված՝ տարբեր մտահոգություններ են հնչում, որ այս ծրագիրը կապված է Լեռնային Ղարաբաղի հետ և անցնելու է Արցախի տարածքով։ Նշենք, սակայն, որ ԼՂ-ի հետ այն որևէ կապ չունի։ Իդգիր-Նախիջևան գազատարի կառուցման ծրագրերի մասին խոսվել է տարիներ շարունակ, որի հիմնական նպատակը Նախիջևանին Թուրքիայի տարածքով գազով ապահովելն ու իրանական գազային կախումից ազատելն է։

Այս տարի ամռանը թուրքական BOTAŞ ընկերությունը գազատարի կառուցման մրցույթ էր հայտարարել։ Նախատեսվում է այնպիսի գազամուղի կառուցում, որն անցնելու է 80 կմ՝ Իգդիրից մինչև Նախիջևանի սահման։ Գազամուղի թողունակությունը 2 մլրդ խորանարդ է, որը 4 անգամ գերազանցում է Նախիջևանի պահանջարկը։ Նախագծման աշխատանքները 2021թ․ սկզբին պետք է ավարտվեն, ենթադրվում է, որ գազամուղը կարող է գործարկվել արդեն 2022 թվականից։

Նախիջևանը հիմա ստանում է իրանական գազ՝ 2004թ․ Բաքվի ու Թեհրանի միջև կնքված փոխանակման համաձայնագրով, ըստ որի՝ Ադրբեջանը գազ է մատակարարում Իրանում մեկուսացած Աստարա քաղաքին, որը երկրի ներսում գազամատակարարում չունի։ Դրա դիմաց Իրանը գազ է մատակարարում  Նախիջևանին ամբողջ ծավալի 85 տոկոսի չափով, իսկ 15 տոկոսը տարանցման վճարն է, որը Բաքուն փորձում է վերանայել։

Թուրքիան իր հերթին էր Իրանից գազ ստանում, որը, սակայն, մարտի 31-ից դադարեցվել է՝ գազատարի վրա հարձակման արդյունքում։ Թուրքայի իշխանությունները հարձակման համար մեղադրում են Քուրդիստանի աշխատավորական կուսակցությանը։ Միաժամանակ, Իգդիր-Նախիջևան գազատարը Թուրքիան ցանկանում է օգտագործել Իրանի հետ բանակցություններում՝ տարբեր հարցերում իր համար շահավետ պայմաններ ստանալու համար։

Էմմա Չոբանյան