Սովորել ոչ թե հանուն գնահատականի, այլ՝ գիտելիքի․ ի՞նչ փոփոխություններ են առաջարկվում կրթության չափորոշիչներում. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ

Լուրեր

13.12.2025 | 19:00
Օրբելիի 5 երկնաքերները փակում են Հրազդանի կիրճի գեղեցկագույն լանդշաֆտը՝ քաղաքի թոքերը. Կարեն Բալյան
13.12.2025 | 18:41
Լուկաշենկոյի կողմից ազատ արձակված քաղբանտարկյալները լքել են Բելառուսի տարածքը
13.12.2025 | 18:03
Իրավիճակն ավտոճանապարհներին՝ 17։10-ի դրությամբ
13.12.2025 | 17:30
Մբապեն տրանսֆերային արժեքով հավասարվել է Հոլանդին ու Յամալին
13.12.2025 | 17:11
Լուկաշենկոն ներում է շնորհել Մարիա Կոլեսնիկովային, նա ազատության մեջ է
13.12.2025 | 16:54
ԲԿ-ի տնօրենը պարզաբանել է՝ ինչպես է թուրքական շտապ օգնության մեքենան հայտնվել Նոր Նորքում
13.12.2025 | 16:38
Որքան գումար է վաստակել Լևոն Արոնյանը Grand Slam-ի մրցաշրջանում
13.12.2025 | 16:15
Դեկտեմբերի 14-ի գիշերը Երևանի հանրային տրանսպորտն ավելի երկար կաշխատի
13.12.2025 | 16:06
Ֆուտզալի Հայաստանի հավաքականի կազմը
13.12.2025 | 15:57
Ջերմուկ քաղաքում ձյուն է տեղում
13.12.2025 | 15:42
Ռոնալդուն կնկարահանվի «Ֆորսաժ» ֆիլմում
13.12.2025 | 15:13
Երկրպագուներն անկարգություններ են սարքել Հնդկաստանում Մեսիի արձանի բացման ժամանակ․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
13.12.2025 | 15:00
Բռնցքամարտիկ Անահիտ Արոյանը պաշտպանել է տիտղոսը
13.12.2025 | 14:45
ՃՏՊ Սպիտակ-Գյումրի ավտոճանապարհին. կա տուժած
13.12.2025 | 14:32
Վահագն Խաչատուրյանն Աշխաբադում զրույցներ է ունեցել մի շարք երկրների նախագահների հետ
Բոլորը

Երեխաները կսովորեն ոչ թե հանուն գնահատականի, այլ հանուն գիտելիքի: Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունն առաջարկում է վերանայել 2010 թվականին ընդունված կրթության չափորոշիչների վերաբերյալ որոշումը։

Հանրակրթական դպրոցները կհրաժարվեն մինչև 5-րդ դասարանների աշակերտներին գնահատելուց, միջին և ավագ դպրոցներում անբավարար գնահատականներ չեն լինի, կվերանա նաև դպրոցներում երեխային նույն դասարանում թողնելու պրակտիկան։

Նախագծի հեղինակները կարծում են, որ տասնամյակներ շարունակ գործող համակարգով աշակերտը ձգտում է լավ հիշել սովորածը՝ գնահատական ստանալու համար, իսկ ուսուցիչը դասավանդում է այնպես, որ աշակերտները ստացած գիտելիքը հիշեն մինչև թեմատիկ գրավոր աշխատանքը կամ քննությունը։

Սրա փոխարեն ԿԳՄՍ նախարարությունն առաջարկում է ներդնել կարողությունների վրա հիմնված համակարգ․ այսինքն՝ կսահմանվի շրջանավարտի ակնկալվող վերջնարդյունքը։  Փոփոխությունների նախագիծն արդեն հրապարակվել է իրավական ակտերի հրապարակման e-draft հարթակում և բուռն քննարկումների առիթ դարձել։ Նախագիծն այս պահին ստացել է 50 կողմ և 54 դեմ ձայներ։

Ինչպե՞ս են գնահատում ոլորտի մասնագետները և փորձագետները նախարարության նախաձեռնած այս փոփոխությունները, արդյո՞ք դրանք լուծում կտան կրթության ոլորտում առկա խնդիրներին։

Կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանի խոսքով՝ կարողությունների վրա հիմնված կրթական համակարգն արդեն իսկ օգտագործվում է աշխարհի շատ երկրներում և համարվում է լավագույն փորձը։ Նա, սակայն, նշում է՝ հստակ չէ այն ճանապարհը, թե ինչպես են այս փոփոխություններն իրականացվելու։

Նախագծով առաջարկվում է նաև ավելի շատ ազատություն տալ դպրոցներին՝ հնարավորություն ընձեռելով հիմնական ուսումնական պլանի վրա մշակել դպրոցի սեփական ուսումնական պլանը։ Միևնույն ժամանակ, սահմանվում են պարտադիր չորս առարկաները՝ հայոց լեզու և գրականություն, մաթեմատիկա, հայոց պատմություն և օտար լեզու, որոնք ունեն երաշխավորված ժամաքանակ բոլոր դպրոցներում։ Կրթության փորձագետն այս փոփոխությունը ևս դրական է գնահատում։

Կրթական քաղաքացիական նախաձեռնության անդամ Վահրամ Սողոմոնյանի կարծիքով՝ կարևոր է, որ աշակերտները սովորեն ոչ թե պատժող գործիքներով, այլ խթանող։ Այս առումով Սողոմոնյանը դրական է գնահատում առաջարկվող փոփոխությունները։

Իսկ տարրական դասարանի ուսուցչուհի Աննա Գրիգորյանի կարծիքով՝ գնահատականից բացի՝ երեխային մոտիվացնելու շատ այլ ձևեր կան, և պետությունը պետք է վստահի ուսուցչին՝ չդնելով նրան կաղապարների մեջ։

Նշենք, որ այս փոփոխությունների նախագիծը նախատեսվում է ընդունել հուլիսի 7-ից հետո։ Ըստ նոր չափորոշիչների՝ կփոխվեն նաև դասագրքերը։ Ոլորտի պատասխանատուները նշում են՝ վերջնական փոփոխությունների և դրական արդյունքի հասնելու համար պետք է համագործակցել, ակտիվ մասնակցել քննարկումներին ու ներկայացնել առաջարկություններ։

Մանրամասները տեսանյութում։

Անժելա Պողոսյան