Առանց բեմի, ինչպես առանց օդի. ի՞նչ է սպասվում օպերային թատրոնի արտիստներին. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ
Մշակույթ
17.05.2020 | 18:00Արդեն երկու ամիս է՝ կորոնավիրուսի տարածմամբ պայմանավորված՝ Ալեքսանդր Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի արտիստները ոչ միայն բեմ դուրս գալու, այլև փորձեր իրականացնելու հնարավորություն չունեն: Օպերային երգիչները, օրինակ, եզրափակվում են տներից օնլայն միացումներով, բալետի արտիստները՝ տնային վարժանքներով, դե իսկ կոլեկտիվ գործունեության մասին խոսք լինել չի կարող: Պարետի հրապարակած արտակարգ դրության նոր կանոնները որոշ չափով մեղմում են իրավիճակը: Ստեղծագործական, արվեստի և հանդիսադիր ներկայացումների կազմակերպման բնագավառում գործունեությունը կսահմանափակվի բացառապես փորձերի մասով, առավելագույնը 10 հոգու մասնակցությամբ՝ թատերախմբերի, նվագախմբերի և երգչախմբերի դեպքում, առավելագույնը 7 հոգու մասնակցությամբ՝ պարային խմբերի դեպքում: Այսինքն՝ արտիստները կկարողանան մասնակցել փորձերի, սակայն որևէ ֆորմատով բեմ բարձրանալու հեռանկարը դեռ սարերի ետևում է:
Բնական է, որ ստեղծված իրավիճակում մեծամասշտաբ համերգների, մեծ թվով հանդիսատեսի ներկայության մասին խոսք լինել չի կարող, սակայն հնարավոր է գտնել ելքեր՝ արտիստներին՝ բեմից, իսկ հանդիսատեսին՝ արվեստից չկտրելու համար: Օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի երգչուհի, ՀՀ վաստակավոր արտիստ Մագդա Մկրտչյանը առաջարկում է, օրինակ, դահլիճում նկարահանել ելույթ՝ մեկ կատարողի մասնակցությամբ և հեռարձակել թատրոնի պաշտոնական էջում, բացի այդ՝ կարող են կիրառվել համերգային ֆորմատների այլ տարբերակներ ևս: Նույն թատրոնի բալետի արտիստ Սերգեյ Սաֆարյանն էլ կողմ է օնլայն համերգի տարբերակին, կարծում է՝ արժե այդ ֆորմատով աշխատել:
Ալեքսանդր Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի փոխտնօրեն Կարինե Կիրակոսյանը այն համոզման է, որ արվեստը պետք է հարմարվի նոր իրողություններին և հնարավորինս ճկուն լինի ստեղծված իրավիճակում:
Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի փոխնախարար Արա Խզմալյանի խոսքով՝ իրենք ուշադիր հետևում են օպերային թատրոնների բնականոն աշխատանքը վերականգնելուն ուղղված եվրոպական երկրների փորձին, սակայն հասկանալի է, որ կտրուկ քայլերի դիմել հնարավոր չէ:
Փոխնախարարը շեշտեց՝ օպերային թատրոնում ամենախնդրահարույցը պարային խմբերի աշխատանքն է, որը պահանջում է անմիջական շփում և կոնտակտ:
Արա Խզմալյանը տեղեկացրեց, որ քննարկում են հանդիսատեսի ներկայությամբ ներկայացումներ կազմակերպելու տարբերակներ, օրինակ՝ 300 տեղանոց դահլիճում կարող է ներկա լինել 50-60 հոգի միայն՝ պահպանելով սոցիալական հեռավորությունը, անցնելով ջերմաչափման գործընթաց: Սակայն դրանք արդեն հետագայում քննարկվելիք հարցեր են. առայժմ կարևորը արտիստների մարզական, մասնագիտական հմտությունները փորձերի միջոցով վերականգնելն ու պահպանելն է:
Հավելենք, որ օրինակ, «Լա Սկալա» թատրոնի վարագույրը կբացվի սեպտեմբերին, «Մետրոպոլիտեն օպերան» մինչև աշուն չեղյալ է հայտարարել բոլոր ներկայացումները, իսկ, «Կարնեգի Հոլլը»՝ մինչեւ հոկտեմբերի 7-ը:
Աննա Բաբաջանյան